به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تیرماه امسال با سفر به استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری، طرح های آبی و کمبود آب در سرچشمه های کارون و زاینده رود را بررسی کردند.
در پایان این سفر مقرر شد که در اولین فرصت در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، جلسه ای با حضور وزیر نیرو، استانداران چهارمحال و بختیاری و اصفهان ، نمایندگان دو استان و کارشناسان مربوطه برگزار و مسائل مرتبط با حوضه آبریز زاینده رود بررسی و تصمیم های لازم را برای کمک به حل مشکلات آبی استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان اتخاذ شود.
به گزارش ایرنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مساله آب در استان اصفهان یک موضوع بسیار مهم است افزود: با تلاشی که در ماه‌ های اخیر صورت گرفت مقرر شد که برای سال زراعی که الان در اواخر آن هستیم حدود هشت میلیون متر مکعب آب از کانال برخوار تامین شود تا بخشی از مشکلات کشاورزان این شهر برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه کانال برخوار از سه سال قبل خشک شده است، افزود: طی این مدت تلاش شد تا هر سال آب چند بار در این کانال جاری شود.
نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس با اشاره به اینکه در حاشیه کانال برخوار یک هزار و 700 هکتار درختکاری انجام شده است ، افزود: رهاسازی آب در این کانال به منظور جلوگیری از خشک شدن این درختان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه عقب افتادگی وام کشاورزان شاهین شهر، برخوار و میمه از دیگر مشکلات این حوزه انتخابیه است ، افزود: در این راستا جلساتی با رئیس بانک مرکزی و مدیرعامل بانک کشاورزی برگزار شد تا این مشکلات حل و فصل شود.
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه اداره‌ کل منابع طبیعی، بخشی از زمین های کشاورزی این شهرستان را به عنوان اراضی ملی در نظر گرفته است، گفت: در جلسه ای با مسئولان منابع طبیعی مقرر شد کشاورزان مستندات و دلایل خود را ارائه دهند تا در کمیسیون رفع اختلافات به این مسئله رسیدگی شود.
وی همچنین به تصویب 2 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای دو طرح آبخیزداری در شهرستان شاهین شهر و میمه اشاره کرد و افزود: اقدام های دیگری توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان در حال است که اجرای طرح بیابان زدایی در یک هزار هکتار از زمین های شمال شرقی استان از جمله این اقدام هاست تا از ورود ریزگردها به این منطقه جلوگیری شود.
نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت خسارت خشکسالی به کشاورزان گفت: سال گذشته اعتباراتی هرچند محدود برای پرداخت خسارت خشکسالی به کشاورزان در نظر گرفته شد و انتظار ما این است که وام ‌های کشاورزان بصورت متمرکز و ملی استمحال شود.
شهرستان شاهین شهر و میمه در 20 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.