به گزارش ایرنا، رسول سرائیان پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه نمادین 933 پروژه مخابراتی استان اصفهان، گفت: آنچه در حوزه مخابرات و ارتباطات در دولت یازدهم در اختیار مردم قرار گرفت از جمله نسل سه و چهار تلفن همراه به روزترین فناوری ارتباطاتی جهان است.
وی ادامه داد: ما در این حوزه از کشورهای پیشرفته جهان عقب نیستیم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: در حوزه ارتباطات با سیم نیز باید اتفاق بزرگی رخ دهد و لذا پیگیری می کنیم تا 5 یا 10 سال آینده فیبر نوری جایگزین سیم های مسی مخابرات شود.
وی افزود: با این جایگزینی تمام خدمات مبتنی بر فیبر نوری به همه شهروندان ارائه می شود.
سرائیان به نقش ارتباطات در کسب و کار دیجتال اشاره کرد و گفت: امروز بخشی از این خدمات در حوزه حمل و نقل توسط برخی شرکت ها در تهران ارائه شده که تحول شگرفی در حمل و نقل ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: در حوزه ارتباطات افزایش کیفیت کاهش هزینه را به همراه دارد و نقش مهمی در اشتغالزایی در دنیای کنونی دارد.
همچنین در این مراسم مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: مخابرات منطقه اصفهان در راستای توسعه اکو سیستم دیجیتال کشور در سه حوزه بستر سازی زیرساخت و توسعه باند پهن در حوزه تلفن همراه و فیبر نوری، تفکیک ترافیک داخلی از خارجی و توسعه زیر ساخت دیتا سنتر اقدام به بهره برداری از 633 پروژه مخابراتی با اعتبار 221 میلیارد ریال کرده است.
مهدی حیدری زاده افزود: توسعه کسب و کار الکترونیک، ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی در حوزه فناوری ارتباطات، بستر سازی برای تحقق شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک، فراهم سازی زیر ساخت های شهر الکترونیک و شهرهای هوشمند، زمینه سازی برای ارائه سرویس های جدید مبتنی بر باند پهن، افزایش سرعت دسترسی به اینترنت، کاهش هزینه اینترنت خانوار، اشتراک منابع بین سازمان ها و کاهش هزینه های دستگاههای اجرایی استان از دستاوردهای این پروژه ها می باشد.
افتتاح 633 پروژه مخابراتی با اعتبار 221 میلیارد ریال از جمله 78 پروژه شبکه اجرای فیبر، 167 پروژه نصب سوییچ، 198 پروژه تاسیسات و راه اندازی شبکه، 40 پروژه نصب و راه اندازی موبایل همراه اول و 150 مورد نصب و راه اندازی شبکه دیتا از برنامه های سفر وزیر امور اقتصادی و مالیاتی به اصفهان بود.
تجهیز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شهرک سیمرغ به فناوری FTTH ( ارتباطات پهن باند فیبر به خانه)، بهره برداری از اینترنت شبکه همراه در اکثر نقاط روستایی استان و تکمیل پوشش LTE و G4.5 در سطح استان اصفهان سه پروژه مخابراتی شاخص افتتاح شده در این سفر بود.
7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.