معاون نظارت دراجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ازتدوین بیش از 30هزار استاندارد ملی درکشور خبر داد
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، وحید مرندی در حاشیه گردهمایی مدیران کل استاندارد مناطق شمالغرب کشور در اردبیل در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تدوین بیش از 30هزار استاندارد ملی درکشور افزود: قبل از انقلاب تنها چهار هزار استاندارد ملی درکشور وجود داشت بطوریکه در حال حاضر یک هزارکالا درکشورمشمول استاندارد اجباری است که این کالاها شامل 24فراورده غذایی ونوشیدنی است.
به گفته معاون نظارت دراجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران این هزار قلم کالا شامل 15تا 20درصد فرآورده های تولیدی درکشور بوده و مابقی فرآورده ها ازحوزه استاندارد خارج است بطوریکه در چند سال گذشته با تلاشهای انجام شده درصدد هستیم مدل استاندارد بر سایر فرآورده ها نیز تدوین کنیم.

مرندی مقدم با اشاره به شناسایی 250مورد جعل علامت استاندارد درکشور گفت: با خاطیان فرآورده هایی که اقدام به جعل کرده اند به شدت برخورد شده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد واحدهای خودروسازی از ۵۵ استاندارد ملی به ۸۵ استاندارد ارتقا یافته است و برخی از خودروسازها نمی‌توانند این ۸۵ استاندارد را عملیاتی کنند و در واقع تولید برخی خودروها متوقف می‌شود.
 
به گفته مرندی مقدم مردم می توانند برای اطمینان از استاندارد بودن محصولات، 10رقم درج شده دربرچسب محصول را به شماره 10001517پیامک کرده و از استاندارد کالا اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد:همچنین تلفن گویای1517 سازمان استاندارد آماده دریافت پیشنهادات وشکایات مردمی دررابطه با محصولات غیر استاندارد می باشد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.