به گزارش ایرنا، نماز عید قربان در شهر اصفهان با حضور قشرهای مردم ساعت هفت و سی دقیقه صبح امروز به امامت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اقامه شد.
مردم اصفهان با شرکت در نماز عید قربان که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، بار دیگر اتحاد و همدلی مسلمانان را به نمایش گذاشتند.
در این مراسم اقشار مختلف مردم بویژه نوجوانان و کودکان در کنار والدین دست های استغاثه خود را به سوی آسمان بلند کردند.
در مسیرهای منتهی به محل برگزاری نماز عید قربان در مصلای امام خمینی (ره) مکان هایی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان و جمعی از موسسه های خیریه و نیکوکاری برای جمع آوری کمک های مردم نیکوکار در نظر گرفته شده بود.
نماز جمعه این هفته اصفهان به دلیل تقارن با عید سعید قربان برگزار نمی شود و به جای آن نماز عید سعید قربان اقامه شد.
دهم ذی الحجه، عید قربان یا عید الاضحی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است.
عید قُربان به روز دهم ماه قمری ذی‌ الحجه گفته می شود که از گرامی‌ ترین عیدهای مسلمانان است و به‌ یاد حضرت ' ابراهیم ' (ع) و فرزندش ' اسماعیل'، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌ شود.
حضرت ابراهیم (ع) در سن بالا دارای فرزندی شد که او را اسماعیل نام نهاد و برایش بسیار عزیز و گرامی بود. اما مدتها بعد، هنگامی که اسماعیل به سنین نوجوانی رسیده بود، فرمان الهی به ابراهیم نازل شد و به او دستور داده شد تا اسماعیل را قربانی کند.
حضرت ابراهیم (ع) پس از موافقت خالصانه فرزندش، به محل مورد نظر رفتند ‌و آن حضرت آماده سر بریدن فرزند محبوب خود شد. اما به هنگام انجام قربانی اسماعیل، خداوند که او را سربلند در امتحان دید، گوسفندی را برای انجام ذبح به نزد ابراهیم ‌فرستاد.
این ایثار و عشق پیامبر به انجام فرمان خدا، فریضه ‌ای برای حجاج شد تا در این روز گوسفندی را قربانی و از این طریق برای یتیمان و تهی دستان خوراکی فراهم کنند.
دراین روز همچنین مستحب است که نماز عید قربان برپا شود. نماز عید قربان باید در فاصله زمانی طلوع آفتاب روز عید تا ظهر خوانده شود و همانند نماز جمعه شامل 2 رکعت است.
عید سعید قربان امسال مصادف با روز جمعه 10 شهریور بود.
ت/7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.