به گزارش ایرنا، استاد حوزه و دانشگاه در این آئین با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) گفت:رونق علمی جهان اسلام امروزبه برکت کرسی‌های درس امام باقر (ع) وتربیت دانشمندان توسط آن حضرت است.
حجت الاسلام علیرضا پناهنیان اظهار کرد: امام زین العابدین (ع) زمینه ‌ساز حرکت علمی و معرفی امام محمدبا قر(ع) به همه نقاط جهان در دوران خودشان شدند.
وی افزود: حضرت امام سجاد (ع) در طول 32 سال امامتشان به علت تمکن مالی، اسیران زیادی می‌خریدند و آزاد می‌کردند که این اسیران نمایندگان و سفیرانی در معرفی فرزند بزرگوارشان امام محمد باقر (ع) پنج ساله به عنوان عالم و نخبه به سراسر جهان شدند.
وی با اشاره به اینکه امام محمد باقر (ع) به مردم کاشان اطمینان کردند و به درخواست آنها پاسخ دادند، تصریح کرد: آن حضرت، فرزند بزرگوارشان را که در مشهد اردهال به شهادت رسیدند، برای آنها فرستاد.
حجت الاسلام پناهیان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره 150 شهید شهر نوش‌آباد، خاطرنشان کرد: مردم این شهر مانند سایر شهرهای کشور با حضور در جبهه های نبرد در دوران دفاع مقدس، دین خود را به اسلام و نظام ادا کردند.
وی گفت: مردم این شهر چون اهل روضه و تعزیه هستند در میدان نبرد نیز حضور داشتند، چون تعزیه‌ خوانی نوش‌آباد در محرم تاریخ اسلام را بازخوانی می‌ کند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره اینکه روضه قطعه‌ای از تاریخ است و روضه سید الشهدا (ع) که نوش‌آبادی‌ها مفتخر به برگزاری باشکوه‌ ترین جلسه های آن با انواع تعزیه هستند، اظهار کرد: ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) قسمت پایانی سریال تاریخی است.
سی و هفتمین یادواره 150 شهید، سرداران و پنج شهید گمنام شهر نوش آباد با حضور قشرهای مختلف مردم این شهر در گلزار شهدای نوش آباد (مصلی نمازجمعه) برگزار شد.
شهر نوش آباد با 12 هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و 6 کیلومتری کاشان قرار دارد.
6136 / 6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.