به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه آستارا روز شنبه در این آئین معنوی در مسجد عباسیه این شهرستان گفت: حضرت امام هادی(ع) همواره امت خود را به پارسایی و زهد فرا می خواند و باید ویژگی های اخلاقی این امام همام الگوی جوانان باشد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه امام هادی(ع) با فضیلت والای خود همواره افراد مسلمان و غیر مسلمان را متوجه خود می کرد، افزود: آموزه‌های عملی حضرت امام هادی (ع) زمینه سعادت و کمال انسان را در تمام سطوح فراهم می‌کند و باید این آموزه ها مورد توجه عام و خاص قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) نور واحدی برای هدایت بشریت بودند، اضافه کرد: امام دهم شیعیان در طول دوران 33 ساله امامت خود با داشتن زهد و پاکدامنی، مردم را به سمت سعادت حقیقی رهنمون می کرد.
وی یکی از وظایف خطیر حضرت امام علی النقی(ع) را زمینه سازی برای ظهور و سپس غیبت امام زمان(عج) عنوان و اظهار کرد: حضرت امام هادی(ع) در برابر جایگاه و پیشگاه والای خدا با ترس و خشوع می ایستاد به همین جهت شیعیان زیادی از رفتار، کردار و سخنان آن امام همام تبعیت می کردند.
امام جمعه آستارا دعاهای حضرت امام هادی (ع) را دارای یک روح و ارزش معنوی خاصی ذکر و اضافه کرد: هدایت ها و روشنگری های امام هادی در احادیث و دعاهای زیادی به تفصیل آمده که جان و اندیشه هر انسان دیندار و آزاده ای را صیقل می دهد.
حجت الاسلام حافظ نیا در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 12 فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی، گفت: در 12 فروردین ماه سال 58 مردم ایران اسلامی از همه گرایش ها و سلیقه ها از هر دین و مذهبی به صحنه آمدند و با اختیار خود به صورت یکپارچه به جمهوری اسلامی آری گفتند.
وی با اشاره به اینکه در آن روز اتحاد و همبستگی ملت ایران به جهانیان ثابت شد، اضافه کرد: ملت ایران بعد از این حماسه بی نظیر و گسترده، همواره روی پیمان و بیعت خود ایستاده اند و نمونه بارز آن حماسه هشت سال دوران دفاع مقدس است که ملت شهید پرور ایران اسلامی در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی پا به میدان جهاد گذاشتند.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت حضرت امام علی النقی الهادی(ع) از دیگر بخش های این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.