به گزارش ایرنا، آیت الله مرتضی مقتدایی روز یکشنبه در آئین آغاز سال تحصیلی مدرسه های علمیه منطقه کاشان افزود: طلبه ها و روحانیان باید بطور جامع با اعتقادات، عبادیات و اخلاقیات دین مبین اسلام آشنا شوند و آنها را فرا بگیرند.
وی افزود: طلبه ها، روحانیان و استادان مدرسه های علمیه کشور باید تبلغ دین اسلام را در اولویت کاری خود قرار دهند و آنچه را که فرا گرفته اند در اجتماع به مردم انتقال دهند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین «اخلاص در عمل» ، «استقامت و ثابت قدم بودن» و «مقید به آنچه فرا گرفته اند» را شرط های لازم درجهت فهم و تبلیغ دین اسلام برای حوزیان بیان کرد.
وی تاکید کرد: روحانیان و طلبه ها باید هم در فراگیری علوم مذهبی و هم درتبلیغ دین اسلام در منبرها و سخنرانی ها، اخلاص در عمل داشته باشد، برای خدا درس بخوانند و مقید به آنچه فراگرفته اند نیز باشند.
آیت الله مقتدایی همچنین وظیفه دیگر حوزیان را حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: این نظام مقدس با تدبیرهای رهبر فرزانه انقلاب با تمام قدرت مقابله استکبار جهانی ایستاده است.
وی با اشاره به ناامنی کشورهای منطقه به خصوص عراق، سوریه، یمن و افغانستان، یادآوری کرد: منشاء این آرامش و آسایشی که در ایران حاکم است از برکت خون شهیدان، فضل الهی و حمایت و تدبیرهای حکمیانه فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت الله خامنه ای است.
در سال تحصیلی جدید بیش از 200 نفر طلبه برای فراگیری علوم اسلامی جذب مدرسه های علمیه منطقه کاشان شده اند.
در مجموع با حدود یکهزار و800 طلبه در 13 مدرسه علمیه منطقه کاشان به کسب علوم دینی مشغول هستند.
6136 / 6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.