به گزارش ، آیین نکوداشت رجبعلی راعی، هنرمند قلمزن نقش برجسته استان اصفهان و کشور با حضور مسئولان فرهنگی و هنری کشور و استان اصفهان، در تالار بهار شهر دهق برگزار شد.
قلمزنی نقش برجسته بر ورق های مس، برنج و طلا صورت می گیرد که به لحاظ حجمی بودن آثار، جاذبه بی نظیر بصری دارد.
بسیاری از آثار در جشنواره های مختلف کشورهای جهان، علاوه بر معرفی به عنوان آثار نمونه، در بهترین مکان های عمومی به نمایش درآمده است.
رجبعلی راعی سال 1326 در دهق در 120کیلومتری شمال غرب نجف آباد متولد شد.
وی از پایه گذاران شیوه قلمزنی نقش برجسته است که از ویژگی های بارز و منحصربه فرد ‌آثار وی به کارگیری هنر قلمزنی در حیطه تصویرسازی و بیان موضوع های داستانی و حکایات قرآنی ‌است.
قربانگاه حضرت اسماعیل، طغیانگری فرعون و انقلاب حضرت موسی(ع)، قصه حضرت یوسف(ع) شامل ‌پنج تابلو، داستان حضرت یونس(ع) با موضوع فرمانروای دریاها، ساخت مجسمه اولین شهید گمنام به ارتفاع چهار متر و نصب ‌در ورودی شهر دهق، ساخت کتاب هشت سال دفاع مقدس و نصب در یادمان شهدای نجف آباد به شکل هشت ضلعی و ارتفاع پنج متر از جمله آثار شاخص رجبعلی راعی است.
بسیاری از آثار این استاد به مجموعه ‌های ‌شخصی و نمایشگاه های بزرگ راه یافته اند که از آن جمله می توان نمایشگاه آثار برگزیده صنعتگران صنایع ‌دستی کشورهای آسیا و اقیانوسیه و نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در مونیخ آلمان اشاره کرد.
شهرستان نجف آباد با 300 هزار نفر جمعیت در غرب اصفهان است.
شهر دهق با حدود هشت هزار نفر جمعیت در بخش مهردشت شهرستان نجف آباد است.
ت/ک/7131/3011 تنظیم کننده: آسیه معینی** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.