به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالحیان عصر پنجشنبه در همایش اعضای ستاد های برگزاری نماز جمعه و مدیران ادارات شهرستان تیران و کرون در محل حسینه قدیم تیران افزود: ائمه جمعه در خطبه های نماز به تبیین و تشریح قوانین اسلامی در حوزه اقتصادی بپردازند و مردم را برای انجام فعالیت های اقتصادی مبتنی بر اصول اسلامی راهنمایی کنند.
وی بیان کرد: اگر اخلاق اسلامی در حوزه اقتصادی رعایت شود آنگاه بستر برای رشد اقتصادی کشور فراهم و چالش های اقتصادی که بخشی از آن به دلیل فراموشی و یا بی توجهی به قوانین اسلامی است، رفع و شاهد شکوفایی اقتصادی و برون رفت از وضعیت فعلی خواهیم بود.
مسئول دفترشورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان ادامه داد: دولتمداران با اجرای سیاست های اداری و اقتصادی سعی در رونق اقتصادی دارند و برای تحقق این برنامه نیازمند همکاری سایر بخش ها می باشند که در این خصوص نقش ائمه جمعه راهنمایی و هدایت است.
وی اضافه کرد: حضور کارمندان ادارات در نماز جمعه و بهره گیری از خطبه ها منجر به ارتقای سطح کیفی عملکرد آن ها می شود و آموزه های اسلامی در بین کارمندان تقویت می شود.
امام جمعه شهرستان تیران و کرون نیز در این همایش به برکات نماز جمعه اشاره کرد و گفت: اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولان با حضور در نماز رقم می خورد و یک فرصت برای رشد و پیشرفت جامعه است.
حجت الاسلام حسین رشیدیان یادآورشد: ائمه جمعه نیازهای مردم را مطالبه می کنند و مسئولان نسبت رسیدگی به این مطالبات اقدام کنند و حضور مسئولان در نماز جمعه منجر به تقویت ارتباط آن ها با مردم و ائمه جمعه برای رفع مشکلات اجتماعی است.
هم‌اکنون 86 نماز جمعه در استان ‌اقامه می‌شودو‌اصفهان رتبه نخست برگزاری نماز جمعه را در کشور به خود اختصاص داده است.
شهرستان تیران و کرون دربیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد و در سه شهر این شهرستان نماز جمعه هر هفته اقامه می شود.
روز جمعه پنجم مرداد سال 1358 برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال 1399 ق، اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‏اللَّه سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.
خبرنگار: اکبر مهدیزاده : انتشار سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.