به گزارش روز پنجشنبه ایرنا حبیب الله طاهر خانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی 13 پروژه عمرانی شهر بهارستان افزود : مجموع واحدهای مسکن مهر در شهر بهارستان 11 هزار واحد است که ازاین تعداد 256 واحد مشکل حقوقی دارند و مابقی که بالای 97 درصد است تکمیل وتحویل متقاضیان داده شده است .
وی آماده سازی، انجام امور خدماتی مثل مدرسه، مراکز اداری ، درمانی آموزشی ، تکمیل فضای سبز و پارک و غیره را از کمبودهای پروژه مسکن مهر دانست وتاکید کرد: در پروژه مسکن مهر برای تامین هزینه این امور، اعتباری درنظر گرفته نشده بود واکنون مسکن مهر بهارستان، فقط کمبود خدمات دارد .
طاهرخانی افزود: در پروژه مسکن مهر، ساخت مدرسه بر عهده وزارت آموزش و پرورش است ، اما با همه کمبود اعتبارات عمرانی شرکت های عمران ، در دولت یازدهم در شهرهای جدید 56 مدرسه ساختیم که از این تعداد 13 مدرسه در تعهد شرکت عمران شهر جدید بهارستان بود و این شرکت تا کنون پنج مدرسه ساخته است .
وی گفت: ما اکنون با ساخت مدرسه در مسکن مهر ، کمبود واحدهای آموزشی را جبران می کنیم اما ارائه برخی خدمات به شهر های جدید کشور نیازمند حداقل جمعیت است.
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید به نتایج آخرین سرشماری نفوس مسکن که در سال 1395 انجام شد اشاره کرد وگفت:طبق این سرشماری جمعیت شهر بهارستان 80 هزار نفر است و باتوجه به این رشد جمعیت ، شرکت عمران باید پروژه های مهمی چون مجموعه های ورزشی ، درمانی ، فرهنگی را در دستور کار قرار دهد.
وی همچنین اجرای پروژه قطار شهری در این شهر را نمونه تعامل خوب شهرداری اصفهان با شرکت عمران بهارستان اعلام کرد وگفت: سیاست ایجاد شهرهای جدید، کنترل رشد جمعیت کلانشهرهاست و معتقدم الحاق بهارستان به اصفهان ضروری نیست و گسترش دادن کلانشهرها توصیه نمی شود، چرا که الحاق بهارستان به اصفهان نقض اجرای این سیاست هاست.
مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید بهارستان نیز در آیین آغاز این 13 پروژه ، بابیان اینکه امسال 110 میلیارد تومان اعتبار برای انجام پروژه ها تعریف کرده ایم گفت: در مرحله اول با کلنگ زنی این 13 پروژه و اعتبار15 میلیارد تومان ، عملیات اجرایی آن شروع می شود.
محمد رضا احمدی با اشاره به آماده سازی و تکمیل برخی بلوک ها در محلات مختلف شهر گفت: تاکنون اختلاف بین شرکت عمران وشهرداری باعث تاخیر درتکمیل این مراکز وبلوک ها می شد ،اکنون شرکت عمران فارغ از توافق با شهرداری ، تمام کارهای باقی مانده آماده سازی بلوک ها ومحلات را انجام می دهد وامید است تا پایان سال آینده این پروژه ها به اتمام برسد.
عملیات اجرایی 13 پروژه عمرانی در شهر جدید بهارستان با اعتبار 15 میلیارد تومان شامل توسعه فضای سبز شهری، تکمیل مساجد حضرت معصومه وفاطمه (س)، احداث مسجد امام موسی کاظم (ع) در محله الغدیر ، روشنایی بلوار رسالت ، احداث مدرسه شماره یک ومابقی پروژها مربوط به تکمیل وآماده سازی بلوک های مختلف این شهراست.
شهر جدید بهارستان در 20 کیلومتری جنوب شرقی شهراصفهان ، در مسیر جاده اصفهان- شیراز و در دامنه شمالی رشته کوه کم‌ارتفاعی به نام لاشتر قرار گرفته‌است.
ت/7141/6022 خبرنگار: زهراباغبان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.