حمیدرضا یزدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار و 300 واحد از این واحدها، در صورت تامین تسهیلات 400 میلیون ریالی برای تکمیل هر واحد، تا پایان امسال افتتاح می شود.
وی بیان کرد: ساخت تعدادی از واحدهای مسکن مهر که متعلق به تعاونی ها است به عللی راکد مانده است که در مورد تعیین وضعیت آنها تصمیم گیری خواهد شد.
وی درباره طرح های عمرانی اجرا شده یا در دست اجرا در دولت یازدهم برای توسعه خدمات روبنایی شهر جدید بینالود گفت: از ابتدای پارسال اجرای 34 پروژه برای توسعه شهر جدید بینالود اجرایی شده که 30 پروژه عمرانی تکمیل شده و یا در دست اجرای آن معادل کل عملیات عمرانی انجام گرفته در چهار سال قبل از آن بوده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: این پروژه ها در راستای افزایش ضریب ماندگاری ساکنان این شهر، ارتقای امنیت شهر، توسعه امکانات رفاهی، زیربنایی و روبنایی انجام گرفته و برای اجرای آنها بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
یزدانی اظهار کرد: در راستای تکمیل خدمات روبنایی شهر جدید بینالود اجرای چهار پروژه عمرانی در سال جاری با اعتبار 121 میلیارد و 50 میلیون ریال آغاز شده است.
وی افزود: این پروژه ها شامل اجرای تقاطع غیرهمسطح شرقی جدید شهر بینالود با اعتبار 39 میلیارد ریال، بوستان محله منظریه با وسعت 28 هزار مترمربع و اعتبار 17 میلیارد و 250 میلیون ریال، آماده سازی معابر شهر با وسعت 60 هزار مترمربع و اعتبار 39 میلیارد و 800 میلیون ریال، خط انتقال آب و تجهیز ایستگاه پمپاژ شهر جدید بینالود به طول پنج کیلومتر با اعتبار 25 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: امسال همچنین اجرای عملیات عمرانی سالن ورزشی چندمنظوره شهر واقع در محله مسکن مهر، مدرسه 12 کلاسه در محله اوارشک، یک باب مدرسه در محله مسکن مهر، استخر سرپوشیده بینالود و تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر آغاز می شود و از مرکز درمانی و بهداشتی شهر جدید بینالود نیز بهره برداری می شود.
شهر جدید بینالود دومین شهر جدید خراسان رضوی است که حدود سه هزار و 300 هکتار وسعت دارد که از این میزان یکهزار و 100 هکتار آن مسکونی است.
شهر جدید بینالود در حدود 60 کیلومتری جنوب غربی مشهد نزدیک نیشابور و در دامنه جنوبی کوه بینالود قرار دارد. براساس آخرین سرشماری در سال 95، چهار هزار و 700 نفر در شهر بینالود ساکن هستند.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.