علی رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک دهه پیش هر روز چهار واقعه ازدواج در شهرستان تیران وکرون ثبت می شد اما در 10 سال اخیر ازدواج به روزانه 2 نفر کاهش یافته است.
وی بیان کرد: تجمل گرایی، سخت گیری خانواده ها، بی توجهی نسبت به اهمیت ازدواج، نبود تمایل به ازدواج و مشکلات معیشتی از جمله عوامل کاهش میزان ازدواج است .
فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: رکود و رشد منفی اقتصادی در گذشته یکی از موانع پیش روی ازدواج است که پیش بینی می شود با گذر زمان این مشکل رفع شود اما بخشی از این موانع پیش روی ازدواج متوجه مردم و خانواده ها ست که با سخت گیری و تجمل گرایی مانع ازدواج جوانان می شوند.
رحمانی به موضوع طلاق در شهرستان تیران و کرون اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام دادگستری روزانه به صورت میانگین یک طلاق توافقی در شهرستان تیران و کرون انجام می شود وی افزود : این موضوع زیبنده نیست و باید ازدواج با آگاهی انجام و اختلافات نیز با میانجی گری رفع شود.
وی یادآوری کرد: بخش عمده از طلاق های در شهرستان تیران و کرون به دلیل آگاهی نداشتن از هدف ازدواج و مسائل فرهنگی است که منجر به وقوع طلاق و به هم خوردن زندگی زوجین شده است.
رحمانی تشکیل خیریه ازدواج، افزایش ظرفیت ارائه مشاوره و مراکز در حوزه خانواده ها، برگزاری جلسات آموزش خانواده و اجرای برنامه های فرهنگی را از مهمترین عناوین فعالیت ها برای گسترش فرهنگ ازدواج عنوان کرد و گفت: خانواده ها، افراد صاحب نفوذ و روحانیان به مسائل اصلی جامعه بپردازند و فرهنگ و سنت های صحیح و مورد نیاز جامعه گسترش داده شود.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
بیش از 40 درصد از جمعیت این شهرستان جوان و در آستانه ازدواج هستند.
شهرستان تیران و کرون دارای سه دفترخانه ازدواج و یک دفترخانه ثبت طلاق است که دفترخانه ثبت طلاق چندماهی است که راه اندازی شده و در گذشته واقعه طلاق در شهرستان های نجف آباد و اصفهان ثبت می شد.
7131 / 6022 خبرنگار: مهدی زاده - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.