به گزارش ایرنا، علیرضا افشار روز سه شنبه به مناسبت هفته بزرگداشت تامین اجتماعی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از این مبلغ 164 میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم و بقیه در بخش درمان مستقیم صرف بیمه شدگان شده است.
وی افزود: در بخش درمان غیرمستقیم 13 و 6 دهم میلیارد تومان و در بخش مستقیم نیز ماهانه سه و 2 دهم میلیارد تومان برای بیمه شدگان منطقه کاشان در سال 95 هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: این مدیریت هم اکنون در سطح منطقه کاشان با 380 نفر نیروی انسانی شاغل به بیش از 347 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی، خدمات درمانی ارائه می کند.
افشار شمار بیمه شدگان زیر پوشش تامین اجتماعی در منطقه کاشان شامل، شهرستان های آران و بیدگل، کاشان و نطنز را افزون بر 347 هزار نفر بیان کرد و گفت: 68 درصد جمعیت این سه شهرستان از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی تصریح کرد: به عبارت دیگر از هر 10 نفر جمعیت منطقه کاشان 7 نفر از آنها زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان همچنین از عدم واگذاری زمین برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در شهر کاشان انتقاد کرد و گفت: عملیات ساختمانی بیمارستان 64 تختخوابی تامین اجتماعی کاشان در سال 1383 به علت آن که جانمایی آن مناسب نبود متوقف شد.
وی با بیان این که در مصوبه جدید این بیمارستان بزرگ تر و به 96 تخت افزایش یافته است، اظهارکرد: کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان به علت بدهی به سازمان تامین اجتماعی، قطعه زمینی را به این سازمان معرفی کرد اما شهرداری کاشان اعلام کرد، این زمین کاربری فضای سبز دارد و نمی توان آن را تغییر داد.
وی افزود: این در حالی است که همان زمین هم اکنون توسط شهرداری قطعه بندی شده و در حال فروش است.
وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی به 5 تا 10 هکتار زمین برای ساخت بیمارستان در شهرکاشان نیاز دارد، یادآور شد: در چند سال گذشته در قسمت های مختلف شهر کاشان از سوی شهرداری کاشان و اداره راه و شهرسازی زمین برای ساخت بیمارستان به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده اما به علت های مختلف از نظر کارشناسان سازمان تامین اجتماعی، این جانمایی ها برای ساخت بیمارستان مناسب نبوده است.
وی هم چنین بر نظارت مستمر و دقیق بازرسان مدیریت درمان تامین اجتماعی کاشان بر بیمارستان، مطب، داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی تاکید کرد.
90 پزشک عمومی، 93 پزشک متخصص، 18 دندانپزشک، 66 داروخانه، 9 آزمایشگاه ، 11 رادیولوژی، 22 فیزیوتراپی، 6 بیمارستان دانشگاهی، 1 بیمارستان خصوصی، 1دی کلینیک، 9 درمانگاه دولتی و دو شبکه بهداشت طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در منطقه کاشان هستند.
افزون بر مرکز استان ها، مدیریت درمان تامین اجتماعی کاشان همانند مرکز استان ها به صورت مستقل در کشور اداره می شود.
19 تا 25 تیر هفته تامین ‌اجتماعی نامگذاری شده است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.