به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین افتتاح این درمانگاه از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور برگزار شد و در آیین بهره برداری از آن ماموستا فایق رستمی نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری، حسین فیروزی معاون اقتصادی و برنامه ریزی استانداری کردستان و جمع از مسئولان استانی و شهرستان حضور داشتند.
این درمانگاه در زمینی به مساحت 972 مترمربع و زیربنای هزار و 261 مترمربع، در سه طبقه توسط شرکت خانه سازی ایران از شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی احداث شده است.
درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان مریوان دارای واحدهای پزشک عمومی، دندانپزشکی، داروخانه، مامایی و اورژانس است.
این درمانگاه دارای 18 ردیف تشکیلاتی است که در شهریور سال 95به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده و 16 اسفند همان سال به صورت کامل تحویل داده شد.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان در آیین بهره برداری از این درمانگاه ضمن تشریح عملکرد تامین اجتماعی استان گفت: تلاش مجموعه همکاران تامین اجتماعی استان ارتقاء ارایه خدمات کمی و کیفی و ارتقا سطح رضایتمندی مراجعین سازمان است.
سید صلاح قریشی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی استان هم اکنون در حدود ٤٠ درصد از جمعیت استان یعنی بیش از ٦٢٠ هزار نفر را تحت پوشش دارد افزود: روزانه بیش از ١١ میلیارد ریال در تامین اجتماعی کردستان هزینه می شود که پرداخت این هزینه ها و خدمت رسانی به این قشر عظیم مستلزم وصول به موقع حق بیمه ها و مطالبات جاری و معوق است.
وی با اشاره به هزینه سه هزار و ٧٠٠ میلیارد ریالی این اداره کل برای ارائه خدمات کوتاه مدت و بلندمدت و بیمه بیکاری به جمعیت تحت پوشش در سال گذشته اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه ای کشور است که نقش بسیار مهمی در باز توزیع درآمد در بین اقشار جامعه را دارد.
شهرستان مرزی مریوان 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته و هم مرز اقلیم کردستان عراق است.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.