به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن جلالی معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان در نشست خبری به مناسبت پذیرش حوزه های علمیه اصفهان اظهار داشت: پذیرش حوزه های علمیه اصفهان همزمان با پذیرش سراسری در قم آغاز می شود،مرحله نخست پذیرش و آزمون بهمن ماه، مرحله دوم ۲۵ تیرماه و مرحله سوم مرادماه خواهد بود.

وی به مقاطع آموزشی در حوزه علمیه پرداخت و بیان داشت: مقطع سطح یک تا پایه شش، مقطع دو تا پایه ۹، مقطع سه تا اتمام سطح ۱۰ حوزوی به تحصیل می‌پردازند که به ترتیب معادل فوق دیپلم، لیسانس و کارشناسی ارشد است.

جلالی با اشاره به اینکه طلاب با مدارک حوزوی در رشته مرتبط دانشگاهی می توانند ادامه تحصیل دهند، ادامه داد: از سطح چهار وارد دروس خارج (فقه و اصول) خواهیم شد که مدرک آن معادل دکترا خواهد بود و پس از پایه شش طلاب برای معمم شدن و فعالیت های تبلیغی اقدام می کنند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه شورای عالی آموزش حوزه، موارد درسی را با توجه به آیین نامه های آموزشی بالاوستی تدوین می کند، تاکید کرد: نظام آموزشی ما کاملا حضوری است و تمام مواد درسی از قرآن، اخلاق، تاریخ، منطق، صرف، نحو، فقه، اصول، کلام و فلسفه آموزش داده می شود.

شرایط ثبت‌نام سال جدید ۹۷-۹۶ در حوزه های علمیه

در ادامه این نشست،  ولاء کلباسی با اشاره به اینکه ثبت‌نام حوزه علمیه اصفهان (برادران) برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ آغاز شده است، با اشاره به شرایط پذیرش در حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران (دارای شناسنامه یا کارت ملی جمهوری اسلامی ایران) و برخورداری از سلامت جسمی و روحی از شرایط اولیه پذیرش است.

وی با اشاره به مقاطع تحصیلی داوطلبان برای ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه، ادامه داد: اشتغال به تحصیل در پایه نهم نظام جدید به شرط قبولی در امتحانات آخر سال با معدل۱۶ و بالاتر، پایان دوره راهنمایی با معدل ۱۶ و بالا و یا اشتغال به تحصیل در پایه هشتم نظام جدید به شرط قبولی در امتحانات آخر سال با معدل مذکور، داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل ۱۴ به بالا از جمله این شرایط است.

کلباسی با بیان اینکه داوطلبان شاغل به تحصیل، در صورت قبولی در آزمون، لازم است تصویر و اصل مدرک یا گواهی قبولی معدل دار (کارنامه) آخرین سال تحصیلی خود را همراه با انصراف از تحصیل در آن مرکز آموزشی هنگام تشکیل پرونده ارائه دهند تاکید کرد: داشتن مدرک فوق دیپلم و بالاتر با معدل ۱۲به بالا، قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه، نداشتن منع قانونی نظام وظیفه و احراز شرایط سنی از دیگر شرایط لازم برای ثبت‌نام است.

موسسه آموزشی علوم حوزوی بلاغ، ویژه افراد شاغل و دارای محدویت سنی

در ادامه  مجید جلالی جانشین معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان، اظهار داشت:با توجه به مراجعات زیاد برای تحصیل علوم حوزوی توسط افرادی که شرایط سنی لازم را نداشته و در زمان مقرر نتوانستند برای پذیرش حوزه‌های علمیه اصفهان اقدام کنند  از سال 90 موسسه آموزشی علوم حوزوی بلاغ در اصفهان راه‌اندازی شده است که افراد شاغلی که شرایط سنی لازم برای ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه را ندارند در این موسسه ثبت‌نام می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرط ورود به این مدرسه داشتن تحصیلات دیپلم است، ادامه داد: هم اکنون افرادی از رده‌های سنی و شغلی مختلف به شکل آزاد و بعدازظهرها از ساعت 14 و 30 دقیقه روزهای شنبه تا چهارشنبه به تحصیل علوم حوزوی مانند صرف، نحو، منطق، فلسفه، فقه، اصول و غیره در موسسه آموزش علوم حوزوی بلاغ می‌پردازند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای پاسخگویی به سئوالات خود در ارتباط با ثبت‌نام اینترنتی و سؤالات عمومی پذیرش حوزه علمیه می‌توانند با شماره‌های ۳۲۲۲۳۸۴۸ و ۳۲۲۱۷۸۷۸ و ۳۲۲۱۸۷۸۷ داخلی ۱۶۷ تماس بگیرند.پایان زمان پذیرش اول شهریورماه ۹۶ است، ثبت نام با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.esf-hozeh.com امکان پذیر است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 698655
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.