به گزارش ایرنا، رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بعنوان رئیس این کارگروه، روز دوشنبه هدف از برگزاری این نشست را گفتگوهای رو در رو افراد مخالف و موافق با فعالیت تاکسی های اینترنتی برای رسیدن به یک نتیجه مفید اعلام کرد.
اسماعیل نادری افزود: جلسه های مشابهی نیز در همین راستا در روزهای آینده برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت بکارگیری فناوری های نوین در کسب و کار و زندگی روزمره تصریح کرد: رقابت بین مجموعه هایی ارائه دهنده کالا یا خدمات، یک اصل است که باید به آن بطور ویژه نگریست.
رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان خاطرنشان کرد: مسئولان قضایی نیز ضرورت تجارت و رقابت آزاد و بکارگیری فناوری های نوین با رعایت قوانین برای کسب و کار را مطرح کرده اند.
محمد مجیری معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این نشست به رشد چشمگیر فعالیت های اینترنتی و کسب و کارهای این حوزه اشاره کرد و گفت: ما نمی توانیم مانع کسب و کار مجازی شویم، ضمن اینکه باید این نکته مهم را هم مد نظر قرار داد که مردم انتخابگران نوع خدمات ارائه شده هستند.
عضو هیات مدیره یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی(TAP30) نیز در این نشست گفت: تمام رانندگان این طرح از لحاظ سلامت و نداشتن پیشینه کیفری مورد بررسی قرار می گیرند.
هومن دمیرچی اضافه کرد: خودروهای مورد استفاده در این طرح نیز باید معاینه فنی داشته باشند.
وی افزود: دفاتر پشتیبانی و بررسی تخلفات نیز در شهرهای مختلف برای ارائه بهترین خدمات به مسافران فعالیت می کنند.
مدیرعامل یکی دیگر از شرکت های ارائه دهنده این نوع خدمات(اسنپ) نیز در این جلسه گفت: امنیت سفر مسافرانی که از اینگونه خدمات استفاده می کنند بسیار بالاست، زیرا از طریق نرم افزار مورد استفاده موقعیت جغرافیایی و همچنین وضعیت زمانی سفر در لحظه ثبت می شود و قابل ردیابی است.
محمد رازینی، کاهش هزینه سفر را از دیگر مزایای استفاده از تاکسی های اینترنتی عنوان کرد.
همچنین ناهید بابایی مدیرعامل مگاتاکسی، ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی در اصفهان، افزایش درآمد رانندگان، کاهش هزینه و سوخت ماشین و زمان و مکان آزاد برای کار کردن رانندگان را از ویژگی های مثبت استفاده از اینگونه سامانه ها برشمرد.
با این حال، رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه استان اصفهان نیز در این نشست با انتقاد از فعالیت تاکسی های اینترنتی گفت: تاکسی های اینترتی موجب می شوند که 12 هزار راننده تاکسی آژانس و 11 هزار تاکسی پلاک دار متضرر شوند.
قدرت الله صادقی افزود: 600 واحد صنفی تاکسی سرویس در اصفهان نیز که سال ها در این خطه فعالیت می کرده اند، هم اکنون با مشکلات جدی روبرو هستند.
حسین جعفری، مدیرعامل سازمات تاکسیرانی اصفهان نیز گفت: نظارت جدی بر مجموعه های ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی وجود ندارد و همین امر سبب بروز مشکلاتی می شود.
در این کارگروه که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد، مسئولانی از سازمان معدن تجارت، اتاق اصناف، اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سازمان تاکسیرانی، اتحادیه اتومبیل کرایه استان و نمایندگان شرکت های خدمات رسان در زمینه تاکسی های اینترنتی حضور داشتند.
نرم افزار حمل و نقل 'اسنپ' و 'تپسی' در قالب سرویس خدمات حمل و نقل به مشتری خود این امکان را می‌دهد تا از طریق اینترنت برای سفرهای شهری خود درخواست ماشین کند.
مسافر می‌تواند از طریق این نرم افزار ها مشخصات خودرو، ‌راننده و محل دقیق او را دریافت و به این ترتیب سفر امن و ارزانتری را تجربه کند.
اصفهان، دومین شهری است که این نرم افزار در آن اجرایی شده است.
در حال حاضر ۳۰۰ راننده در این شبکه عضو هستند.
گ / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.