به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: مسائل زیست محیطی از اصلی ترین مشکلات استان اصفهان است.
وی افزود: اصفهان، از یکسو استانی خشک با منابع آب محدود است و از سوی دیگر یک استان پیشرفته محسوب می شود که می طلبد اداره هواشناسی آن نیز از بهترین و جدیدترین فناوری ها برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه مسائل حمل و نقل،سرمایه گذاری و گردشگری با مسائل هواشناسی عجین شده است، افزود: اطلاعات هواشناسی بعنوان اطلاعات اساسی در مسائل کوتاه مدت اثر مستقیم دارد و با توجه به شرایط و ظرفیت های اصفهان لازم است اداره کل هواشناسی آن نیز فعالتر بوده و جایگاه بالاتری داشته باشد.
زرگرپور با بیان اینکه مدیریت فعلی هواشناسی اصفهان دارای تحرک و نشاط بیشتر و بدنبال ایده های جدید است، گفت: مدیریت استان به اهمیت و جایگاه هواشناسی واقف است و انتظار بیشتری برای رسیدن به وضعیت ایده آل دارد.
زرگرپور اظهار امیدواری کرد که با توجه به شرایط موجود، هواشناسی اصفهان در تراز اول کشور قرار گیرد و آمادگی کامل را بعنوان معین تهران داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه 40 درصد بار و 20 درصد مسافران کشور از شریان‌های حیاتی استان اصفهان عبور می‌کنند، خواهان اولویت بخشی به موضوع هواشناسی جاده ای در این استان شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز در این جلسه گفت: حمایت استانداری اصفهان از اداره کل هواشناسی باعث سرعت بخشیدن به اجرای برنامه های آن می شود.
داوود پرهیزکار با اشاره به مدیریت اداره کل هواشناسی اصفهان، تجهیز این اداره به فناوری های نوین و شکوفا شدن نیروهای کارشناسی آن اظهار امیدواری کرد که با تداوم حمایت مدیریت استان، اداره هواشناسی اصفهان بتواند نقش موثری در حل مسائل زیست محیطی، آلودگی هوا و خشکسالی استان داشته باشد و با ارائه خدمات خود برای مردم، ارزش افزوده ایجاد کند.
وی با اشاره به برنامه های جدید سازمان هواشناسی کشور گفت: پیش از این، برنامه های سازمان بیشتر در سطح ستادی و استان ها اجرا می شد اما اکنون مصمم به گسترش برنامه ها و فعالیت ها در سطح شهرستان ها و دهیاری ها هستیم.
وی استقرار هواشناسی جاده ای در سال آینده در کشور را از دیگر برنامه های این سازمان خواند و افزود: حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در کشور از اطلاعات هواشناسی استفاده می کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور برای افتتاح طرح های هواشناسی از روز دوشنبه به اصفهان سفر کرده است.
سامانه مانیتورینگ و دریافت تصاویر جاده ای مرکز پیش بینی هواشناسی استان با هزینه 500 میلیون ریال، احداث و تجهیز کتابخانه اداره کل هواشناسی با 200 میلیون ریال، سالن اجتماعات و مرکز آموزش الکترونیکی هواشناسی با چهار میلیارد ریال، تجهیز اداره های هواشناسی استان اصفهان با سه میلیارد ریال و خودروی عملیاتی مدیریت بحران مجهز به ایستگاه خودکار سیار هواشناسی با دو میلیارد ریال، امروز سه شنبه با حضور داوود پرهیزکار به بهره برداری رسید.
/6027ت/3011 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.