الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** ادامه واکنش ها به قرارداد بزرگ نفتی ایران با شرکت توتال از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. هفته گذشته شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی به رهبری توتال فرانسه نخستین قرارداد نفتی بر اساس الگوی قراردادهای جدید را برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا کردند. این قرارداد واکنش های بسیاری را در بین موافقان و مخالفان بهمراه داشت از جمله اینکه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس در نطق میان دستور خود از وزیر نفت خواست تا در باره قراردادهای اخیر این وزارت با شرکت توتال بصورت شفاف اطلاع رسانی کند. از طرفی علی مطهری نایب رئیس مجلس گفت که این قرارداد اقدام بسیار خوبی بود و در چنین شرایطی که آمریکا بدنبال تحریم های جدید است این همکاری باعث شد اعتماد کشورهای خارجی به ایران بیشتر شود .
*** ثبت جهانی شهر یزد در یونسکو نیز دیگر خبر سراسری مورد توجه بود. یزد بعنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست‌و دومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. پس از گذشت ۹ سال از قرار گرفتن پرونده این شهر تاریخی در فهرست میراث موقت جهانی، روز یکشنبه ۱۸ تیر، یزد بعنوان یکی از نخستین شهرهای خشتی دنیا در چهل و یکمین اجلاس کمیته میرات جهانی یونسکو به ثبت رسید.
*** انتشار مطالبی در باره واقعه 18 تیر سال 78 و تایید مجوز 1541 رشته محل دانشگاه آزاد نیز از جمله اخبار مورد توجه بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** شناسایی قدیمی ترین سابات در استان اصفهان از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. مدیر پایگاه میراث فرهنگی نوش آباد از توابع آران و بیدگل از شناسایی قدیمی ترین سابات استان اصفهان در این شهر تاریخی خبر داد. با توجه به مستندات موجود، قدمت این سابات به دوره صفویه می رسد که تا دوره قاجار و پهلوی اول مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.
*** اظهارات نماینده بُرخوار و شاهین شهر و میمه در باره انتخاب شهرداران و تغییر و تحولات در صدا و سیما نیز دیگر خبر مورد توجه بود.به گفته برخی از منابع خبری، حاجی دلیگانی در نطق میان دستور خود در مجلس با بیان این که شنیده ها حاکی از دخالت افراد غیرمسئول که سوابق آنها در برخورد تند با مردم در دهه اول و دوم انقلاب در استان اصفهان اظهر من الشمس است، گفت: آفرین بر مدارای شما که خلف صالح و فرزند انقلابی و ارزشی مرحوم استاد پرورش را هم در حد یک مسئولیت دست چندم در صدا و سیما تحمل نکردید.
*** پلمب یک واحد غیربهداشتی تهیه مواد اولیه کباب و بریانی در اصفهان و تصادف تریلر و اتوبوس در جاده میمه نیز دیگر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
گ/6027/110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.