الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** قرارداد بزرگ نفتی ایران با توتال در صدر اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان قرار داشت. شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی به رهبری توتال فرانسه نخستین قرارداد نفتی بر اساس الگوی قراردادهای جدید را برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا کردند. براساس این قرار داد شرکت های توتال و چین حدود هشتاد درصد سهام و ایران ۱۹.۹ درصد سهام پروژه پارس جنوبی را در اختیار خواهند داشت.
*** اظهارات سخنگوی ناجا درباره حرم خصوصی نیز دیگر خبر سراسری مورد توجه بود. به گزارش منابع خبری، سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به قوانین جاری و از جمله تبصره ' ماده پنج از قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر' گفت: اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می گیرند از جمله وسایل نقلیه، مشمول حریم خصوصی نباید باشد و رعایت هنجارها و الزامات قانونی می بایست درون آن رعایت شود.
*** ورود خودروهای فولکس واگن به ایران نیز از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع خبری، فولکس واگن پس از 17 سال و با عقد قراردادی با یک شرکت ایرانی برای صادرات مدل‌هایی از پاسات و تیگوان و فروش آنها از طریق هشت مرکز در تهران، امیدوار است بتواند هر چه سریعتر مدل های دیگری را نیز روانه بازار ایران کند.
*** ادعای یک نماینده مجلس درباره دارایی های یک موسسه مالی به نام 2 زن صیغه ای نیز از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع خبری، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است که اموال جدید کشف ‌شده از صاحبان یک موسسه مالی اعتباری، ۹۸ آپارتمان و ۷۵ باغچه و 2 زن صیغه‌ای است که برخی از اموال به اسم آنها شده بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** دستگیری سارق بانک های اصفهان در شیراز از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. رئیس پلیس استان فارس از دستگیری سارق مسلح بانک‌های شیراز و اصفهان خبرداد و گفت: این سارق بعدازظهر سه‌شنبه 13 تیرماه بعد از 26 ماه تلاش توسط ماموران پلیس شیراز دستگیر شد. سارق حرفه‌ای مذکور سال گذشته برای سرقت از یک بانک در اصفهان مأمور نیروی انتظامی این استان را به شهادت رسانده و 12 فقره سرقت مسلحانه از بانک‌های کشور داشته است؛ 8 فقره سرقت از بانک‌های شیراز و 4 فقره سرقت از بانک‌های اصفهان توسط این سارق صورت گرفته است.
*** رتبه دوم اصفهان در خانه های خالی نیز دیگر خبر مورد توجه بود. نتایج آخرین سرشماری نفوس مسکن در سال 95 نشان می دهد، تعداد 2 میلیون و 587 هزار و 607 واحد مسکونی در کشور خالی است که استان تهران با 18.9 درصد، بیشترین سهم را دارد.در این بررسی استان های اصفهان با 9.3درصد و خراسان رضوی با 7.5 درصد در مرتبه های بعدی به لحاظ واحدهای خالی مسکونی قرار دارند.
*** استقبال مردم از جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان نیز از جمله اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. به گزارش منابع خبری، در سالجاری استقبال خوبی از سوی مردم و مخاطبان از این جشنواره و برنامه های متنوع آن صورت گرفته است.
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
گ/3011 / 2093 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.