به گزارش ایرنا و به نقل از خانه ملت، حیدرعلی عابدی روز سه شنبه در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور افزود: کاهش آب زاینده رود کشاورزی در غرب و شرق این استان را با مشکل مواجه کرده است و خشکی تالاب گاوخونی به کانون خطرناک ریزگردهای سمی و صنعتی تبدیل شده و سلامت ساکنان فلات مرکزی ایران را تهدید می کند.
وی با اشاره به اینکه برای برطرف شدن این مشکلات مصوبات متعددی در دولت یازدهم توسط شورای عالی آب به بخش های ذیربط ابلاغ شده و براساس دهمین مصوبه شورای عالی آب در اردیبهشت سال 92 هر نوع بارگذاری جدید در زاینده رود ممنوع شده است، خواستار اجرای جدی این مصوبات از سوی مسئولان ذیربط شد.
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب آقای دکتر روحانی! اصفهان منتظر خبرهای امیدبخش درباره زاینده رود است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برداشت های بی رویه و بخشش ‌های شاهانه وزارت نیرو از 10 سال پیش تاکنون، بی‌ توجهی وزارت جهاد کشاورزی به مصوبات شورای عالی آب، توسعه طرح های کشاورزی بدون مطالعه و بدون توجیه اقتصادی در اطراف زاینده رود، عطش سیری ناپذیر و اشتهای بی حد وحصر حاشیه نشینان رودخانه و اشتیاق و مسابقه نفس گیر در برداشت های آب در پی نبود یک دستگاه ناظر متاسفانه هر روز گلوی زاینده رود را بیشتر فشار داده است و اصفهان این نگین امانت گرفته از تاریخ بشریت، میراث پرافتخار جهان و پایتخت تمدن اسلامی بدون زاینده رود، حیات خود را از دست خواهد داد.
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، در ادامه خواستار بررسی مشکلات آب استان های جنوبی و فلات مرکزی ایران به دور از احساسات فردی و اعمال سلایق قومیتی و جناحی و اتخاذ راهبردهای مناسب و کارشناسی در فضایی دوستانه و انجام گفت و گو و تبادل نظر برای حل این مشکلات شد.
وی بااشاره به اینکه زاینده رود به کل ایران تعلق دارد و مشکلات ناشی از خشکی تالاب گاوخونی زندگی بخش بزرگی از ساکنان فلات مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد، ابراز امیدواری کرد: با اجرای کامل قانون آب و محترم شمردن حقابه های کشاورزی و تشکیل سازمان احیای زاینده رود شاهد زندگی دوباره این رودخانه و تالاب گاوخونی پس از 10سال وقفه در دریافت حقابه این تالاب باشیم.
وی خطاب به نمایندگان مجلس و دولتمردان گفت: زاینده رود و اصفهان با حمایت شما نمایندگان عزیز، دولت دوازدهم و نیروهای دانشمند و متعهدش، درکنار سایر شهرهای درجه اول کشور، بعنوان نگین تاریخ بشری همچنان خواهد درخشید.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزایش بهره وری و کارایی دستگاه های اجرایی را نیازمند اجرای کامل نظام بودجه ریزی دانست و با تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری، گفت: انتظار می رود دولت دوازدهم با نگاهی به ظرفیت های موجود، زمینه حضور جوانان و زنان کشور را در مناصب مدیریتی کشور بیش از پیش فراهم کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با محکوم کردن اقدام های تروریستی در تهران و گرامیداشت یاد جانباختگان حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام راحل، از پاسخ کوبنده موشکی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد.
وی یادآور شد: امروز که در سطح بین الملل با بدعهدی های آمریکای جنایتکار و در راس آن ترامپ بی کفایت روبرو هستیم تکیه بر توانمندی ملت، متخصصان، نیروهای کارآمد و حفظ همبستگی و دوری از تفرقه به یک خواست ملی تبدیل شده است.
عابدی افزود: صداوسیما، نهادهای حکومتی و پایگاه های تبلیغی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین کننده ای در این راستا دارند و امید است به گونه ای رفتار نمایند تا همه رغبت حضور داشته و این مراکز نمایش وحدت مسلمانان باشند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی، گردشگری داخلی و تسهیل و تقویت فضای کسب و کار در اولویت
بودجه ریزی عملیاتی است، افزود: برای رشد گردشگری داخلی علاوه بر وجود زیرساخت های لازم و توسعه صنعت هتلداری، باید ساماندهی تعطیلات کشور از حالت سنتی به یک تقویم قابل برنامه ریزی مد نظر قرار گیرد.
عابدی، توجه به خودکفایی در روستاها و سرمایه گذاری داخلی و خارجی با حفظ منافع ملی را ضروری دانست و افزود: تحقق این مهم نیازمند اعتماد، امیدواری و آرامش سیاسی است.
وی افزود: برای افزایش بهره وری، کارایی و مقایسه عملکرد دستگاه های اجرایی راهی جز اجرای کامل نظام بودجه ریزی عملیاتی نداریم و در نتیجه این تغییر بزرگ، دستگاه های نظارتی می توانند براحتی عملکرد واقعی دستگاه های اجرایی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نظارت کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن پ‍ژوهش در مسیر رشد اقتصادی و رقابت بین المللی، تصریح کرد: هدایت و تقویت اعتبارات پژوهشی به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی که تنها راه رقابت بین المللی در صنعت، کشاورزی، تجارت و صادرات، افزایش کارایی و بهره وری بخش خصوصی و عمومی است که توسط پژوهش و تحقیقات عملی به مرحله ظهور می رسد .
2093 ** تنظیم کننده و انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.