به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان روز شنبه به نقل از حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی اضافه کرد: اجتماعِ تعدادی کودک و اصحاب هنر در رویدادی از قبیل جشنواره فیلم کودک و نوجوان در یک سالن و تنها برای تماشای یک رویداد نمی تواند حسّ و نیاز اجتماع مداری این نسلِ نوخاسته را تأمین کند.
وی تصریح کرد: همچنین رسانه های نوین به شدّت کودکان و نوجوانان را به خانه نشینی و انفرادی شدنِ برنامه های فراغتی دعوت و حضور آنها را برای انجام فعالیت های اجتماعی تنگ تر و محدودتر می کنند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه در طول تاریخِ زندگیِ انسان، محل هایی برای اجتماع و گردهمایی ها در نظر گرفته می شده و این محل ها کانون حیات اجتماعی انسان ها بوده است، گفت: اما این تفکر در ساختار و رویکردهای نوین شهری و شهرسازی دچار تزلزل شده و اجتماع مداریِ انسان ها به حاشیه رفته و جای خود را به رویداد مداری داده است.
وی افزود: براین اساس به نظر می رسد شهرداری بعنوان متولّی امور شهری باید با نگرش اجتماع پذیری پارک ها و بوستان های شهری، فرآیندی را دنبال کند که حاصل و نتیجه آن شکل گیریِ تشکّل ها و گردهمایی های ادواری و مستمر کودکان و نوجوانان در محیط های عمومی و بویژه فضاهای سکون شهری از جمله پارک ها و بوستان ها شود.
حجت الاسلام قطبی، اجتماع پذیری پارک ها را مهمترین راهبرد برای توسعه و تقویت فعالیت های حوزه کودکان و نوجوانان دانست و گفت: متأسفانه این مسأله در برنامه های شهرداری جایی ندارد و به دست فراموشی سپرده شده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تأکید کرد: بازی های بومی و محلّی، برنامه های اجتماع مدار، ورزش های میدانی، رویدادهای محیطی و میدانی، برگزاری مسابقات گروهی، آموزش های جمعی، فعالیت های هوازی و فیزیکال و... می تواند در افزایش روحیه اجتماعی کودکان و نوجوانان تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه با کمترین امکانات و اعتبارات می توان این برنامه ها را عملیاتی کرد، افزود: این فعالیت ها مورد توجّه جدی قرار نگرفته و به جای آن، برگزاری رویدادهای پرهزینه و کم بهره در برنامه های مهم شهرداری ها قرار گرفته است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.