روزنامه 'اصفهان امروز' در مطلبی با اشاره به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی نوشت: تهران، خراسان رضوی و اصفهان سه استان نخست نزاع در کشور محسوب می شوند.
این روزنامه در ادامه با بررسی رابطه خشکی زاینده رود با کاهش روحیه شهروندان به نقل از رئیس انجمن آسیب های اجتماعی کشور می افزاید: شرایط در شهر اصفهان یک مقدار با بحث زاینده رود نیز گره خورده است.
محمدی با بیان اینکه رودخانه ای که روح مردم با آن عجین بوده امروز خشک شده و این می تواند آستانه تحمل آنها را پایین بیاورد افزود: همچنین مباحث زیست محیطی مانند مشکلات فضای سبز و هوای غبارآلود و بافت شهری و همین طور نگاه سوء مدیریتی که سال ها در این شهر حاکم بوده و مشکلاتی که در ارتباطات و تعامل بین اعضای خانواده و مهاجرینی که به شهر ورود پیدا کرده اند همه اینها تا حدودی باعث شده که بحث نزاع ها و عدم همخوانی فکری و فرهنگی بین شهروندان شهر اصفهان در بخش هایی باعث بروز پرخاشگری و گاهی ناسازگاری های اجتماعی شده باشد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'انباشت خیار روی دست کشاورزان اصفهانی' به نقل از رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان نوشت: امسال با کشت بی رویه خیار با مازاد تولید در اصفهان مواجه هستیم و نبود صادرات سبب انباشت این محصول بر دست کشاورزان اصفهانی شده است.
نوروزعلی اسماعیلی با اشاره به اعتراض کشاورزان اصفهانی به نرخ 200 تومانی خیار برداشتی آنها و نبود خریدار افزود: کشت بی رویه و نبود خریدار سبب شده که برخی از کشاورزان در اصفهان محصول خیار خود را ریختن بر کف خیابان معدوم کنند.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'اتصال اصفهان به اهواز با ریل' به نقل از استاندار خوزستان نوشت:از این هفته مذاکراتی در رابطه با احداث راه آهن اهواز- اصفهان انجام می شود و پیگیری های لازم را خواهیم داشت.
غلامرضا شریعتی افزود: این امر یکی از اولویت های مهم و اساسی در صنایع ریلی کشور است که می تواند در توسعه استان خوزستان تاثیر گذار باشد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نوشت : با توجه به برنامه ریزی دولت در برنامه ششم توسعه، عملیات بیابان زدایی در 96 هزار هکتار از کانون های فرسایش بادی این استان انجام می شود.
محمد حسین شاملی افزود: 100 هزار هکتار کانون فرسایش بادی درجه یک در استان اصفهان داریم که در طول برنامه ششم توسعه ، هشت شهرستان این استان در دستور کار کنترل بحران قرار دارند.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان 'اصفهان قطب سینمای کودک' به نقل از شهردار اصفهان نوشت: پیشنهاد می شود اصفهان به قطب فیلم های کودک و نوجوان تبدیل شود.
مهدی جمالی نژاد افزود:رجعت دوباره پروانه ها به شهر لاجوردی اصفهان و پرواز خیال انگیز آنها در آسمان آبی هنر، بر این حقیقت انکار ناپذیر دلالت دارد که هنر در تار و پود اصفهان نقشی جاودانه انداخته است و در سرنوشتش جز این نیست.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از استاندار اصفهان نوشت: با توجه به وجود سرمایه گذار خارجی برای ساخت بیمارستان هزار و 500 تختخوابی در اصفهان، راه و شهرسازی باید حداکثر در بازه زمانی یک هفته ای نسبت به تعیین تکلیف و تامین زمین مناسب برای این موضوع اقدام کند.
رسول زرگرپور افزود: در حال حاضر تعداد تخت های بیمارستانی در استان شش هزار تخت است و دو هزار و 500 تخت نیز در حال ساخت است که تعداد تخت های مورد نیاز استان به شش هزار تخت می رسد.
وی با بیان اینکه در شاخص تعداد تخت های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در دنیا 207 است و ایران در رتبه 122 قرار دارد گفت: وضعیت شهر اصفهان به ازای هر هزار نفر 1.67 و در استان به ازای هر هزار نفر 1.46 تخت است که نسبت به میانگین 1.7 کشوری ، در شرایط بدتری قرار دارد چرا که تعداد تخت های فرسوده اصفهان نسبت به نرم کشور زیادتر است.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان 'محبوب در پرداخت و مظلوم در دریافت' به نقل از نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نوشت: در حالیکه اصفهان یکی از شهرهایی است که در رده های نخست پرداخت مالیات قرار دارد، اما بازگشت این سهم به اصفهان، به منظور ساخت و ساز و آبادی شهر بسیار اندک است .
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی افزود: اصفهان بیست و هشتمین نام، در لیست بازگشت مالیات کل کشور به شهرها و استانهاست.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از کارشناس سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نوشت: در سال زراعی گذشته، در حدود سه هزار و 600 هکتار از اراضی استان به زیر کشت گرمک و طالبی اختصاص یافت و در حدود 122 هزار تن گرمک و طالبی برداشت شد.
فردین ابراهیمی با بیان اینکه متوسط عملکرد تولید گرمک و طالبی در استان اصفهان 33 تن در هکتار است افزود: شهرستان اردستان با یک هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت در جایگاه نخست از لحاظ تولید قرار دارد و بعد از آن، شهرستان های آران و بیدگل، اصفهان و برخوار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده اند.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.