محمد حسین شاملی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های بیابانزدایی شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 100 هزار هکتار کانون فرسایش بادی درجه یک در استان اصفهان داریم که در طول برنامه ششم توسعه، 8 شهرستان این استان در دستور کار کنترل بحران قرار دارند.
وی افزود: 16 کانون فرسایش بادی به مساحت یک میلیون و 90 هزار هکتار در استان اصفهان شناسایی شده است که عملیات 100 هزار هکتار کانون فرسایش بادی درجه یک در شهرستان های آران و بیدگل، کاشان، نطنز، اردستان، نائین، خوروبیابانک، برخوار و میمه و اصفهان انجام خواهد شد.
وی با بیان این که پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم توسعه بحث کانون بحران درجه یک استان حل شود تصریح کرد: اعتبارات اجرای طرح های بیابانزدایی سال به سال مصوب می شود که حدود 300 میلیارد ریال برای سال اول تخصیص می یابد.
شاملی بیان کرد: برنامه بعدی اکوتوریسم است که در حال پیگیری است و تا به امروز 9 مورد طرح اکوتوریسم در مناطق بیابانی داشتیم که در آران و بیدگل هم 3 طرح در مناطق مرنجاب و ابوزیدآباد در اولویت پیگیری است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها شاهد جذب گردشگر داخلی و خارجی خواهیم بود که ضمن عملیات موفق بیابانزدایی شاهد ایجاد درآمد برای مناطق کویری هستیم.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به منابع طبیعی اظهار کرد: امسال برای اولین بار بودجه ملی ما 10 برابر افزایش یافته است که برنامه های مختلف از جمله نهال کاری و مالچ پاشی پیش بینی شده است.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ که حدود 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را به خود اختصاص داده در 200 کیلومتری شمال مرکز این استان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.