به گزارش ایرنا، ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان روز چهارشنبه به نقل از علیرضا تابش افزود: این سرمایه گذاری، انجام مسئولیت اجتماعی و ازگشت سرمایه را به دنبال دارد. وی همچنین بر لزوم همگرایی بین نهادهای فرهنگی و همکاری های بین دستگاهی در این زمینه تاکید کرد.
تابش با ابراز خرسندی از میزبانی دوباره اصفهان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: استقبال پرشور مردم و رونق سینمایی این روزهای اصفهان مورد پسند مخاطبان و مسئولان جشنواره است.
وی افزود: از لحظه ای که یک فیلمنامه را می خوانیم تا زمانی که ساخته و بازبینی می شود، همیشه این دلهره را داریم که این اثر با مردم ارتباط برقرار می کند یا نه، اما خوشبختانه جشنواره امسال این استقبال را تایید می کند.
تابش درباره تمهیدات اندیشیده شده برای اکران عمومی آثار سینمای کودک و نوجوان افزود: در دوره جدید توانمند سازی سینمای کودک و نوجوان در بخش خصوصی مورد توجه مدیران سینما خواهد بود.
وی گفت: تا زمانی که بخش خصوصی دلسوز و کارآمد نتواند فعالیت خود را در سینما با قدرت انجام دهد با محصولات سفارشی و بی مخاطب رو به رو خواهیم بود.
رئیس بنیاد سینمایی فارابی افزود: بنابر این رویکرد اصلی ما، در حمایت از بخش خصوصی ای خواهد بود که دغدغه تولید فیلم کودک و نوجوان را داشته باشد.
وی بااشاره به سایر رویکردهای حمایتی دولت از سینمای کودک و نوجوان ادامه داد:‌ در ساخت سالن ها اولویت باید با سالن هایی باشد که نمایش فیلم های کودک و نوجوان را مورد نظر دارند.
رئیس بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: ارتقای متن فیلمنامه ها مدنظر است زیرا اگر چرخه حیات طبیعی سینمای کودک و نوجوان به جریان افتد، همزمان با تولید و پیش تولید، شرایط اکران نیز بهبود می یابد.
وی افزود: بدین ترتیب در یک فرآیند چندساله شاهد تحول عرصه سینمای کودک و نوجوان خواهیم بود و این اتفاق تاثیر خود را بر زنجیره اکران فیلم های کودک و نوجوان خواهد گذاشت.
تابش ابراز امیدواری کرد: با همگرایی سازمان های مردم نهاد، سینمای کودک و نوجوان متحول شود.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، جمعه گذشته با پخش آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره تا فردا ( 15 تیر ) ادامه می یابد و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در دو بخش کودک و نوجوان به نمایش در خواهد آمد.
پ/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغردواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.