به گزارش ایرنا، روابط عمومی اتاق اصناف اصفهان روز دوشنبه به نقل از رسول جهانگیری افزود: در 6 ماه گذشته یکی از مهمترین دغدغه های هیات رئیسه اتاق اصناف، یافتن راهکار برای برون رفت اصناف از رکود فعلی بوده است.
وی اضافه کرد: ارتباط تجاری با کشور عمان، اولین گام تجاری متمرکز اصناف اصفهان برای بهبود وضعیت اقتصادی است.
جهانگیری گفت: محصولات تولیدکنندگان اصفهانی در بازارهای خارجی بواسطه دلال ها صادر می شود اما با ورود تخصصی و هدفمند اصناف به بازارهای صادراتی، دست دلال ها کوتاه می شود و میزان ارزآوری اصناف افزایش می یابد.
وی افزود: با توجه به اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس اغلب کشورهای واردکننده هستند باید از این فرصت برای توسعه بازار اصناف استفاده کرد.
مجید کرباسچی رئیس کمیته صادرات کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان نیز گفت: مطالعه روی کشورهایی که همچون ایران دچار رکود اقتصادی می شود نشان می دهد که در این بازه های زمانی، لایه های مردمی اقتصاد مانند اصناف فعال شده و اقتصاد کشور را نجات می دهند و درواقع اقتصاد خُرد ناجی اقتصاد کلان کشورها می شود.
وی اصلاح حلقه معیوب در زنجیره عرضه، تولید و سرمایه در کشور را یک ضرورت دانست و افزود: باید مازاد تولید در اصفهان به بازارهای تقاضای جدید صادر شود که منظور از بازارهای جدید، همان بازارهای هدف صادراتی است.
کرباسچی به مزیت های نسبی کالاهای تولید شده در اصفهان اشاره و اظهار کرد: با متمرکز کردن صادرات، اقتصاد خُرد و انجام معاملات کوچک، می توان فضای کسب و کار را در استان بهبود بخشید.
رئیس اتحادیه فناوری اطلاعات اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: ایجاد شرکت های تعاونی و کنسرسیوم های صادراتی از جمله قالب هایی است که اصناف می توانند کالا و خدمات خود را تحت پوشش آنها به کشورهای دیگر صادر کنند.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اصناف، تاکنون صادرات از اصفهان توسط واحدهای صنفی پراکنده صورت گرفته است و برندهای(نماد یا نام تجاری) مختلف بصورت شخصی و انفرادی اقدام به صادرات کرده اند.
صادرات محصولات واحدهای صنفی اصفهان بیشتر به بازارهای داخلی بوده است.
هم اکنون اتاق اصناف اصفهان با تشکیل کمیته صادرات و در زیرمجموعه آن، واحد روابط بین الملل بدنبال آن است که با کشف بازارهای جدید صادراتی در خارج از کشور، صادرات در اصفهان را به صادراتی متمرکز و هدفمند تبدیل کند تا همه از مزایای ایجاد شده بهره مند شوند.
این فعالیت با ایجاد تعاونی ها و کنسرسیوم های ویژه، فاز(مرحله) عملیاتی خود را بدست می آورد.
ت/ 7153*6027 **خبرنگار: هُدا استکی * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.