به گزارش ایرنا، مهدی کشمیری شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری اردستان در دانشگاه پیام نور این شهرستان افزود: با راه اندازی این مرکز زمینه رشد، توسعه، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در اردستان فراهم می شود.
وی با اشاره به وظیفه های شهرک های علمی تحقیقاتی خاطر نشان کرد: در عصر توسعه برمبنای دانایی، این شهرک ها حرف اول را در جهت توسعه علمی بر مبنای علم و فناوری خواهند زد.
رئیس شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان از راه اندازی ده مرکز رشد در این استان خبر داد و افزود: وجود دو پارک علم و فناوری و انجام کارهای اجرایی راه اندازی سه مرکز خلاقیت و شکوفایی و وجود 500 شرکت دانش بنیان با اشتغال بالغ بر 6 هزار و 500 نفر در استان اصفهان از اقدام های این شهرک بوده است.
کشمیری گفت: بخش خصوصی بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد ریال در این شهرک سرمایه گذاری کرده و توانسته تولیدات دانش بنیان را با ارزش افزوده بالا تولید و به بازار مصرف ارائه کند.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بهره وری بالا در گرو علم و فناوری است و از این رو مرکز خلاقیت و نوآوری باید در دل دانشگاه ها شکل بگیرد.
حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد افزود: با وجود آزمایشگاه های مختلف و ظرفیت مناسب دانشگاه پیام نور اردستان و وجود استعدادهای انسانی و زیرساخت های لازم و معدن های متعدد وجود این مرکز در شهرستان می تواند زمینه ساز رشد، توسعه همه جانبه و ایجاد اشتغال برای قشر تحصیل کرده باشد.
فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: در راستای تحقق هدف های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی و اجرای اقتصاد دانش بنیان و توسعه علم و فناوری این طرح از سال 94 در دستورکار قرار گرفت و امروز شاهد به ثمر نشستن آن در شهرستان هستیم.
علیرضا غیور افزود: مدیریت شهرستان و زیرمجموعه اداری همه گونه همکاری و مساعدت را جهت موفقیت این مرکز به کار خواهند گرفت.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان اردستان از ظرفیت بالای انسانی تحصیل کرده دانشگاهی و معادن و بخش های مختلف کشاورزی و استعدادهای گوناگون برخوردار بوده با راه اندازی این مرکز از مهاجرت جوانان تحصیل کرده به خارج از شهرستان جلوگیری می شود.
وی با بیان این که از سال گذشته دو کارگروه استعدادیابی و تسهیل در شهرستان راه اندازی شده تصریح کرد: در این دو کارگروه تاکنون 190طرح به تصویب رسیده و 144مصوبه به مرحله اجرا رسیده که با اجرایی شدن آن ها به طور متوسط هزار و 285 شغل ایجاد می شود.
فرماندار اردستان گفت: در بین این طرح ها 12 طرح خاص از جمله احداث شش نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری سیصد میلیون دلاری بخش خارجی وجود دارد همچنین احداث کارخانه ذوب فلز و ایجاد شهرک صنعتی جدید در محدوده کارخانه سیمان و مرکز تیرپارک (لجستیک پارک) و ناحیه صنعتی روستای نیسیان در دهستان برزاوند از جمله این طرح ها است.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.