به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین رحمت الله اروجی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد نقلابی و ولایی است که در عرصه تبلیغ معروف توحیدی و مکتب تشیع فعالیت می کند.
وی افزود: این نهاد پی از انقلاب اسلامی شکل گرفت و از این رو نهادی انقلابی شناخته می شود و به واسطه تاسیس آن از سوی امام خمینی (ره) یک نهاد ولایی است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: هم اکنون 25 اداره زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان های استان به جز بوئین میاندشت مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: در آینده نزدیک اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوئین میاندشت راه اندازی خواهد شد.
حجت الاسلام اروجی اضافه کرد: این سازمان همچنین دارای سه نمایندگی در شهرهای ورزنه، هرند و کوهپایه است.
وی اظهارکرد: شبکه تبلیغ دین، تشکل های دینی، فعالان و جوامع قرآنی، زنان فرهیخته ,دانش آموزان مدارس معارف اسلامی صدرا، جامعه هدف سازمان تبلیغات اسلامی است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: ائمه جمعه و جماعات، مبلغات فارغ التحصیل مدارس علمیه خواهران، مبلغان طرح هجرت و مبلغات سنتی در این بخش هستند.
وی با بیان اینکه 250 باب خانه عالم برای حضور مبلغان دینی درروستاها درنظرگرفته شده است، افزود: 40 خانه عالم دیگر در حال ساخت و تکمیل است‌.
حجت الاسلام اروجی گفت:هم اینک 170 روحانی در مناطق با اولویت پرجمعیت مستقر هستند و سال گذشته بیش از 70هزار نفر روز مبلغ در مناسبت های مختلف به روستاها و شهرهای فاقد روحانی اعزام شدند.
وی با اشاره به برگزاری 938 کارگاه و همایش گفتمان دینی در سال گذشته، افزود: 41 هزار نفر در این برنامه ها شرکت کردند.
وی همچنین از ثبت چهار هزار و 850 هیات مذهبی، 420 کانون فرهنگی و تبلیغی، 25 انجمن اسلامی و چهار هزار و 704 مداح زن و مرد در سامانه طوبی خبر داد.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی در مورد طوبی سامانه تشکل های دینی نیز گفت: این سامانه بزرگترین بانک اطلاعات دینی کشور است که تا کنون چهار و 850 هیات مذهبی که از ادارات تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کرده اند، ۴۲۰ کانون تبلیغات دینی، ۲۵ انجمن اسلامی و چهار هزار و 704 نفر از مداحان برادر و خواهر در آن ثبت شده است.
وی ادامه داد: در حوزه تشکل های دینی هر چهار سال یکبار انتخابات برگزار می شود و از بین کسانی که مجوز دریافت کرده اند شورای هیات های مذهبی انتخاب می شوند؛ کانون مداحان نیز از بین مداحان ثبت شده در شهرستان ها تشکیل می شود.
وی با اشاره به مسئولیت نظارت و ساماندهی ستاد اعتکاف نیز گفت: استان اصفهان در سال های اخیر هم در تدوین ساختارهای ستاد اعتکاف شهرستان در کشور پیشتاز بوده و در سال ۱۳۹۶ جامع ترین سامانه ثبت اطلاعات معتکفان در استان اصفهان راه اندازی شد.
حجت الاسلام اروجی خاطر نشان کرد: امسال بیش از ۸۵هزار نفر از جوانان و مردم اصفهان در ۵۷۶ مسجد شهر و روستا معتکف شدند.
وی یادآوری کرد: ستاد تفسیر استان اصفهان به صورت ویژه شکل گرفته و در بیش از ۱۵۰ مسجد استان حلقه های تفسیر قرآن درحال برگزاری است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان به فعالیت های مدارس صدرا در حوزه تعلیم معارف اسلامی، اظهار کرد: هم اینک ۸۵۱ دانش آموز در مقطع متوسطه 1و2 در 11 مدرسه معارف و علوم اسلامی دخترانه و پسرانه صدرا در پنج شهرستان استان درحال تحصیل هستند.
وی همچنین در این نشست با اشاره به جنگ افروزی دشمنان اسلام در کشورهای اسلامی خواستار هرچه با شکوه تر برگزار شدن مراسم روز قدس شد.
سازمان تبلیغات اسلامی یکم تیرماه 1360 به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد.
سالردر تاسیس این سازمان، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نامگذاری شده است.
/7134/ت / 6022 خبرنگار : محمد کامران - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.