به گزارش خبرآنلاین لرستان،حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به فعالیت گستره مبلغین درایام مختلف سال، گفت: به ازای هر ۱۴ روستا در لرستان یک روحانی مستقر درخانه عالم وجود دارد.

وی اضافه کرد: روحانی که مستقر در مساجد روستاهای استان است موظف بوده به ۱۴ روستای هم‌جوار درخصوص مسائل و معلومات مذهبی، بیان احکام شرعی، پاسخ به سؤالات دینی و... پاسخگو باشد.

غلامی ادامه داد: روحانیون مستقردر روستاها علاوه‌بر اجرای مراسم مذهبی هم‌چون اقامه نمازهای جماعت و بیان احکام شرعی، در نشست با اقشار مختلف به‌ویژه جوانان به سؤالات دینی و فرهنگی مخاطبان پاسخ می‌دهند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: برای استقرار روحانی در هر روستای استان با مشکلات اعتباری مواجه‌ایم و بودجه این بخش پایین است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های مناسبتی در ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین(ع) با هدف آشنایی عموم مردم با سیره زندگی فردی، اجتماعی و اخلاقی خاندان عصمت و طهارت از عمده اقدامات روحانیون مستقر در روستاهای استان است.

غلامی تصریح کرد: برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن‌کریم و فعال کردن مساجد به‌عنوان کانون‌های فرهنگی و دینی روستا نیز توسط روحانیون انجام می‌گیرد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 675938
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.