به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، مجید فلسفی منش روز چهارشنبه افزود: 500 لیتر سم برای پوشش واحدهای نگهداری دام و مبارزه با عامل بیماری تب کریمه کنگو تهیه و با همکاری دو گروه از دامپزشکی، سمپاشی در حال انجام است.
وی با اشاره به راه های ابتلا و انتقال این بیماری خطرناک تاکید کرد: تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه، خون و ترشحات دام آلوده، لاشه های ذبح شده و له کردن کنه آلوده به انسان منتقل می شود.
وی افزود: دام های اهلی شامل، گاو، گوسفند، بز، شتر و شترمرغ بیشتر در معرض ابتلای به این بیماری هستند و تشخیص این بیماری در دام های زنده به سادگی امکان پذیر نیست.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار افزود: مهمترین راهکار جلوگیری از سرایت این بیماری به انسان، نگهداری انواع گوشت دام ذبح شده حداقل به مدت 24 ساعت در دمای منفی چهار درجه قبل از مصرف و رسیدن لاشه به PH اسیدی است، همچنین پخت کامل گوشت و آلایش دامی ویروس را بی اثر کرده و خطر ابتلا را از بین می برد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار خاطر نشان کرد:در مجموع 82 هزار و پانصد راس دام سبک و سنگین در شهرستان برخوار وجود دارد.
شهرستان برخوار با 120 هزار نفر جمعیت در 10 کیلو متری شمال اصفهان قرار دارد.
م ط / 7153 / 7150 دریافت کننده: علی نعمانی - انتشاردهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.