الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات سخنگوی دولت در باره موسسه مالی ثامن از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه بود.به گفته برخی منابع خبری، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود در باره آخرین وضعیت موسسه ثامن گفت: با اقدام بانک‌ها و موسسات می‌توان قدرت‌ آنها را افزایش داد این اقدامات می‌تواند آثاری روی سپرده‌ها داشته باشد و طبیعی است که سپرده ‌گذاران نگران باشند. من از این فرصت استفاده می‌کنم و به همه عزیزانی که در این موسسه سپرده دارند می‌گویم نگران نباشند. در هرجای دنیا اگر همه با هم به بانک مراجعه کنند بانک مزبور توانایی پرداخت نخواهد داشت اما این عزیزان نگران نباشند و پول آنها محفوظ است.
*** آغاز پرداخت وام پنج میلیون تومانی با وثیقه حساب یارانه نقدی نیز دیگر خبر سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع حبری، پرداخت وام پنج میلیون تومانی با وثیقه حساب یارانه نقدی از روز سه شنبه آغاز شد.فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: ماه پیش بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کردیم که خانوار‌ها بتوانند از یارانه خود بعنوان وثیقه نزد بانکی که یارانه را دریافت می‌کنند، استفاده کنند و از خدمات کارت اعتباری بهره‌مند شوند. سقف استفاده از این کارت پنج میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن حداکثر تا سه سال است.
*** فهرست احتمالی بعضی از اعضای کابینه دوازدهم دولت نیز از جمله اخبار مورد توجه بود.به گفته برخی منابع خبری، یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی فهرست احتمالی بعضی از اعضای کابینه دوازدهم را منتشر کرد. بر این اساس گفته می‌شود تاکنون حضور ۲ عضو دولت یازدهم در دولت آینده قطعی شده، از «محمدجواد ظریف» بعنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه و «علی‌اکبر صالحی» بعنوان معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی نام برده می‌شود. برخی منابع نزدیک به دولت از تغییر وزیر آموزش‌ و پرورش در دولت آینده خبر می‌دهند و «محمدعلی نجفی» را گزینه مورد اعتماد رئیس ‌جمهوری معرفی می‌کنند. گزینه اصلی معاون اول «اسحاق جهانگیری» است، علاوه بر او از «مسعود پزشکیان» هم بعنوان گزینه دوم این سمت نام برده می‌شود اما بر اساس آخرین اخبار، رئیس‌ جمهوری تمایلی برای تغییر معاون اول خود ندارد. طهماسب مظاهری «رئیس اسبق بانک مرکزی» و همچنین مسعود نیلی «مشاور اقتصادی رئیس‌ جمهوری» نیز از گزینه‌های احتمالی برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی محسوب می‌شوند. گزینه‌های احتمالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عبارت‌اند از «فرجی دانا، ستاری و میرزاده» که شنیده‌ها حاکیست کمیته رئیس‌ جمهوری بر معرفی فرجی دانا بعنوان وزیر پیشنهادی تأکید دارد. «محمود واعظی» و «جمشید انصاری» هم گزینه‌های احتمالی برای تصدی رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری هستند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** نتایج بازشماری آرای انتخابات شورای شهر بهارستان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. برخی منابع خبری به نقل از اکبر ترکی عضو هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان خبر دادند که شکایات متعددی از شمارش آرای انتخابات شورای شهر بهارستان وجود داشت؛ ابتدا برخی از صندوق‌ها بازشماری شد که پس از مشخص شدن اختلافات چشمگیر در یکی از صندوق‌ها، هیأت نظارت استان اصفهان به این نتیجه رسید تا بازشماری در کلیه صندوق‌ها بازشماری شود و اگر حقی تضییع شده احقاق حق صورت گیرد.بر این اساس امروز حجت الاسلام احمد سالک رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا استان اصفهان به خبرگزاری فارس گفت که پس از کش و قوس فراوان امروز (30 خرداد) نتایج نهایی شمارش آرا پس از جمع بندی هیأت نظارت و هیأت اجرایی انتخابات اعلام شد که بر اساس آن اعضای اصلی شورای اسلامی شهر بهارستان عبارت‌اند از: خدابخش شمسی، مجتبی محبی، محمدابراهیمی، مهدی نصر، نبی الله مؤمنی، بتول نوربخش و زهره فرهادی.به این ترتیب رضایی و گودرزی که از اعضای اصلی معرفی شده بودند با بازشماری آرا جای خود را به نوربخش و فرهادی دادند و جزو اعضای علی البدل شدند.
*** بازداشت زن رمال در شاهین شهر نیز از جمله اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر اصفهان از شناسایی و دستگیری یک زن رمال که ماهیانه بیش از 40 میلیون ریال درآمد داشت، خبر داد.
*** مسیرهای راهپیمایی روز قدس در اصفهان نیز از اخبار محلی مورد توجه بود. امسال مراسم راهپیمایی روز قدس در مصلای بزرگ اصفهان برگزار می شود. مسیرهای پنج گانه راهپیمایی روز قدس در اصفهان شامل مسیر شماره یک از گلستان شهدا، میدان بسیج، خیابان آزادگان، چهارراه فرایبورگ به سمت مصلی، مسیر شماره 2 مسجد حجت اکبر،خیابان شیخ صدوق، خیابان شهید نیکبخت شرقی به سمت مصلی و مسیر شماره 3 مسجدالمهدی، مرداویج، خیابان فرایبورگ به سمت مصلی؛ مسیر شماره 4 از میدان فیض، خیابان میر به سمت مصلی و مسیر شماره 5 مسجد موسی‌ بن جعفر، خیابان حکیم نظامی، خیابان نظر شرقی، خیابان میر به سمت مصلای بزرگ اصفهان است.
گ/6027/301
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.