الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** انهدام یک تیم تروریستی در چابهار از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. وزیر اطلاعات چهارشنبه شب از انهدام 2 تیم تروریستی در چابهار و کردستان خبر داد و گفت در جریان انهدام تیم تروریستی در چابهار پنج نفر بازداشت و 2 نفر به هلاکت رسیدند. به گفته علوی، این تیم تروریستی اهداف عملیاتی داشتند و قصد اقدام نظامی در یک پادگان را داشتند. وزیر اطلاعات گفت: متاسفانه در جریان این عملیات اولین شهید وزارت اطلاعات از سرزمین گیلان به شهادت رسید.
*** آتش گرفتن یک برج مسکونی 22 طبقه در شهرک چیتگر تهران نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. این حادثه ساعت 1:42 بامداد پنجشنبه به سامانه 125 اعلام و ماموران 7 ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان؛ بالابر و خودروی تنفسی به محل حادثه اعزام شدند. محل آتش سوزی یک برج 22 طبقه مسکونی بود که در 40 واحد آن افراد ساکن بودند و بسیاری از واحدهای مسکونی این برج خالی از سکنه بود. این حادثه چهار مصدوم بهمراه داشت.
*** اظهارات رئیس جمهوری درباره برنامه تحول نظام سلامت نیز از جمله اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. به گفته برخی منابع خبری، حسن روحانی،‌ رییس جمهور در ضیافت افطار با اساتید دانشگاه و پزشکان گفت:قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، جنازه مسلمان را برای مخارج و هزینه های او نگه می داشتند و وقتی کسی وارد بیمارستان می شد، باید همه لوازم و تجهیزات لازم را از بیرون بیمارستان تهیه می کرد؛ آیا این در شرایطی که ما بیشترین درآمد نفتی را داشتیم، مایه ذلت نبود؟
*** فراخوان سایپا برای رفع نقص در خودروی تیبا نیز از اخبار مورد توجه بود. گروه خودروسازی سایپا برای رفع نقص در سیم کشی کنار رله باکس تیبا، از صاحبان این خودرو خواست تا فوراً به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** کشف لایه های پنهانی جدید در تالار اشرف اصفهان از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از کشف لایه های پنهان تزئینات منحصر بفرد دوره صفویه در تالار اشرف اصفهان در جریان عملیات مرمت این بنای تاریخی خبر داد. این تزئینات بصورت گچبُری رنگ شده است و در نوع خود بی نظیر بشمار می رود.
*** اوج گیری مصرف برق در اصفهان نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه بود. برخی منابع خبری به نقل از مدیرخانه مدیریت مصرف برق اصفهان از رشد 5 تا 8 درصدی مصرف برق خبر داده اند. عسگری با تأکید به این موضوع که هنوز به زمان اوج مصرف برق نرسیده‌ایم؛ خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اوج مصرف برق در سال جاری بعد از ماه مبارک رمضان و بین زمان 8 تیرماه تا 15 مردادماه اتفاق خواهد افتاد.
*** وزش باد شدید در اصفهان نیز از جمله اخبار مورد توجه شبکه ها اجتماعی بود. اداره کل هواشناسی اصفهان از وزش باد شدید از بعد از ظهر روز پنجشنبه در بیشتر نقاط استان و بویژه در نیمه غربی و شمالی استان تا 2 روز آینده خبر داد.
گ/301 / 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.