الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تبدیل شدن بستر خشک زاینده رود به پارکینگ خودروها در منطقه ناژوان اصفهان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. روز جمعه چهارم فروردین، بخشی از بستر خشک رودخانه زاینده رود در محدوده پارک ناژوان و باغ پرندگان اصفهان به صورت توقفگاه خودروهای سواری درآمد که پس از آن، یگان حفاظت آب منطقه ای اصفهان اقدام به تخلیه محل از خودروها کرد. پارک کردن خودروها در زاینده رود باعث انتقاد بسیاری از دوستداران محیط زیست و مردم شد و عده ای نسبت به این موضوع و اینکه این رودخانه نیز به سرنوشت رودخانه قم دچار و تبدیل به طولانی ترین پارکینگ شهر شود، اظهار نگرانی کردند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان به ایرنا گفت که استفاده از بستر زاینده رود به عنوان پارکینگ بدون هماهنگی با این شرکت صورت گرفته بود و هیچ مجوزی برای استفاده از بستر رودخانه زاینده رود به عنوان پارکینگ، صادر نشده است. به گفته میرمحمدصادقی، بستر رودخانه زاینده رود در اختیار دولت است و هرگونه استفاده از بستر رودخانه باید با هماهنگی و تصمیم وزارت نیرو صورت گیرد.
*** بارش باران در سطح استان بویژه کلانشهر اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. شب گذشته حدود 10 میلیمتر باران در کلانشهر اصفهان بارید و طراوات بهاری را دو چندان کرد. بیشترین بارش ها در مناطق جنوبی استان بوده است.
*** افتادن یک گردشگر 60 ساله اصفهانی به داخل آبشار 'شلماش' سردشت در آذربایجان غربی به دلیل گرفتن عکس سلفی نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. مسئول آتش نشانی شهرستان سردشت به ایرنا گفت که شخصی که به قصد گرفتن عکس سلفی بر اثر بی احتیاطی به داخل آبشار شلماش در شهرستان سردشت افتاده بود با تلاش نجات غریق و کارکنان خدمات ایمنی سردشت نجات پیدا کرد.
*** قرار داشتن اصفهان در زمره یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور در ایام نوروز 96 نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، بیشترین سفرها به ترتیب به استان های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس بوده است.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی اصفهان:
*** تصادف زنجیره ای بیش از 40 خودرو در اتوبان مشهد - باغچه به دلیل مه آلودگی جاده نیز از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. چهارم فروردین ماه مه گرفتگی غلیظ سبب تصادف زنجیره ای و برخورد بیش از 40 خودرو در آزاد راه شهید شوشتری در 35 کیلومتری جنوب مشهد شد. بر اثر این حادثه یک کودک جان خود را از دست داد و 59 نفر مجروح شدند.
*** تبرئه شدن نرگس کلباسی اشتری بانوی نیکوکار اصفهانی از اتهام به قتل نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. نرگس کلباسی در کانال تلگرام خود نوشته است که 'حکم دادگاه تجدید نظر در شهر رایاگادا در مورد پرونده وی اعلام و از همه اتهامات وارده تبرئه و بی‌گناه شناخته شده است. وی در پیام خود از حمایت های هموطنان، مقام های سیاسی تا شهروندان عادی تشکر کرده است.
کلباسی اشتری، بانوی نیکوکار ایرانی که برای کودکان یتیم و معلول شرق هند پرورشگاه ساخته است، درسال 2014 به دلیل ناپدید شدن یکی از کودکان به قتل غیر عمد متهم شد. وی که متولد اصفهان است در چهارسالگی به همراه پدر و مادر به انگلستان مهاجرت کرده بود.
*** پرواز سومین هواپیمای خریداری شده ایرباس به سمت ایران و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکلات یکی از قهرمانان پارالمپیک کشور نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.
گ/301/ 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.