به گزارش ایرنا، ' حمیدرضا فولادگر ' جمعه شب در مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسان اصفهان افزود: بررسی آرای نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری در 19 استان و برخی از شهرستان ها نشان می دهد که اقبال مردم در این شهرها به جریان اصولگرایی بوده است.
وی افزود: آرای مردم در این شهرها می تواند پشتوانه خوبی برای راهیابی نمایندگان اصولگرا به مجلس یازدهم باشد و مجلس آینده نیز می تواند زمینه استقرار دولت اصولگرا را فراهم کند.
عضو جامعه اسلامی مهندسان اصفهان افزود: آرای آقای روحانی در کلانشهرها و شهرهای مرزی بیش از آقای رئیسی بود و دلیل اختلاف ایجاد شده در میزان دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری نیز همین بود.
وی اظهارکرد: میزان مشارکت مردم در شمال تهران بیش از 80 تا 90 درصد و و بی سابقه بود و در این مناطق، آرای آقای روحانی بیشتر از رئیسی بود.
فولادگر تصریح کرد: میزان مشارکت مردم در مناطق جنوبی و محروم تهران که می توانست آرای آقای رئیسی را در بر داشته باشد نیز بین 50 تا 70 درصد بود.
این نماینده اصولگرای مجلس دهم افزود: نتیجه می گیریم که جریان انقلابی و اصولگرایی باید نسبت به جذب آرای خاکستری و خاموش بیشتر کار می کرد و نباید از مناطق جنوب و محروم تهران غافل می شد.
وی با بیان اینکه مردم شهرهای مذهبی در انتخابات ریاست جمهوری رفتار خود را نشان دادند، افزود: مشخص بود که برای جلب آرای مردم در شهرهای مذهبی نمی توان به هر شیوه ای متوصل شد.
فولادگر ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که موجب شد تا جریان اصولگرایی نتواند آرای خاکستری را جلب کند، پایبندی این جریان به اعتقادات، ارزش های نظام و خط قرمز ها بود.
وی با بیان اینکه جریان اصولگرایی نمی تواند یکسری اعتقادات را زیر پا بگذارد و به هر شیوه ای رای جمع کند، افزود: حالا اگر یک استثنایی هم اتفاق افتاده ، این اتفاق برای جریان اصولگرا ، اصل نیست.
عضو جامعه اسلامی مهندسان اصفهان درعین حال تصریح کرد: آنچه مهم بود اینکه سبد رای نظام سنگین شود و هرچقدر میزان مشارکت بیشتر باشد یعنی اینکه مردم به صندوق نظام اعتماد دارند و این یک ارزش برای نظام جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد افزایش مشارکت مردم در انتخابات را به نفع رقیب می دانند، ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات، رای به اصل نظام است و به فرموده رهبری ، شما هم باید تلاش می کردید تا نامزد مورد نظر شما رای بیاورد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: عده از خارج به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دو قطبی کردن جامعه یک بار و آن هم در سال 59 اتفاق افتاده است و اجازه نخواهیم داد جامعه به سمت دو قطبی شدن برود.
وی افزود: دشمنان باید بدانند که حواسمان هست و اجازه نمی دهیم جامعه را دو قطبی کنند.
فولادگر به استفاده از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: این شبکه ها یک تهدید و 2 فرصت هست لذا باید برای استفاده مناسب از این فضا استفاده کرد.

** تحریم های آمریکا نشاندهنده خباثت آمریکاست
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تحریم های جدید مجلس سنای آمریکا را نشاندهنده خباثت آمریکا نسبت به ایران دانست و افزود: اگر این تحریم ها به تصویب مجلس نمایندگان برسد و رئیس جمهور آمریکا نیز آن را امضا کند، دوره جدید تحریم ها علیه کشورمان آغاز می شود.
وی اظهارکرد: این تحریم ها که به بهانه حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر در نظر گرفته شده است، شامل سپاه پاسداران و برخی از دستگاههای اجرایی می شود و به نظر ما نقض مواد 26 و 29 برجام است.
فولادگر ادامه داد: در مواجه با این تحریم ها باید نگاهمان به دورن باشد و تحقق اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنیم.

** شکسته شدن ناتو عربی برای ما فرصت است
این نماینده مجلس با اشاره به اختلاف کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت: ناتو عربی به رهبری عربستان سعودی با شکست مواجه شده است و در چنین شرایطی باید از لحاظ سیاسی بسیار مراقب باشیم و بتوانیم از فرصت بوجود آمده استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در پی اختلاف های ایجاد شده بین عربستان و قطر بر سر حمایت قطر از حماس و حزب الله و تقویت روابط دیپلماتیک با ایران و تحریم قطر از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس افزود: این موضوع از لحاظ اقتصادی نیز برای ما سودمند است و بنگاههای اقتصادی کشور باید بتوانند از فرصت بوجود آمده استفاده کنند.
** نیروهای ارزشی انقلاب و ظیفه دارند، دولت را حمایت کنند
وی گفت: در صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر 'آتش به اختیار' طرف مقابل بد تعبیر کرده است و منظور این بوده که وقتی مسئولان وظایف خود را انجام نمی ‌دهند مردم از طریق قانون به وظیفه خود عمل می کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی راه نجات کشور در تمام زمینه ها را پیروی از رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: سیاست های کلی نظام را رهبری تعیین می کنند و دولت در این راستا تنها مجری است.
وی افزود: قصد نداریم دولت مستقر را به چاه بیندازیم بلکه همه باید دست به دست بدهیم و نیروهای ارزشی انقلاب وظیفه دارند ضمن نظارت، دولت را حمایت و برای تحقق اهداف نظام، دولتمردان را کمک کنند.
مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسان اصفهان جمعه شب در حسینیه جواد الائمه اصفهان برگزار شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.