به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حمید ظهرابی در نشست مشترک با منتخبان شورای اسلامی شهر و نمایندگان سمن های زیست محیطی اصفهان افزود: هیچگاه نباید از فرهنگ سازی در مسائل زیست محیطی غافل شویم و این امر، تعامل دستگاه های مختلف را می طلبد.
وی همچنین بر لزوم مدیریت بهینه در مصرف آب در فضای سبز شهری و اصلاح الگوی کشت و آبیاری مناسب و مدیریت رواناب های شهری بعنوان مطالبه ای زیست محیطی تاکید کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، تسریع در راه اندازی کامل طرح مترو، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوس های فرسوده بالای 15 سال فعالیت و عملیاتی ساختن لایحه ساماندهی اصناف آلوده کننده را بعنوان عواملی تاثیرگذار در کاهش آلودگی هوای شهر توصیف کرد.
وی همچنین با انتقاد از بلند مرتبه سازی غیراصولی تصریح کرد: اجرای مطالعات کارشناسی برای تعیین الگوی مناسب در این زمینه و جریان یابی هوا در مسیر بادهای غالب، ضروری است.
ظهرابی خاطرنشان کرد: سامانه سنجش کیفیت هوای اصفهان با مشارکت شهرداری و اصلاح مدیریت پسماندهای پراکنده پزشکی و حل برخی مشکلات ناشی از شیرابه زباله، 2 موضوع مهمی است که باید برای آن بطور جدی برنامه ریزی کنیم.
چند تن از منتخبان شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار نظرات خود را در باره ملاحظات زیست محیطی بیان کردند.
در این نشست مقرر شد شورای اسلامی شهر از نظرات تخصصی اعضای سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در کمیسیون های مرتبط بهره مند شود.
نشست مشترک منتخبان شورای اسلامی شهر با حضور نمایندگان سمن های زیست محیطی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همزمان با ششمین روز از هفته محیط زیست تشکیل شد.
از 16 خرداد به مدت یک هفته بعنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.
ت / 8114 / 6020 /6027 خبرنگار: امیرحسین اکبری** تنظیم: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.