به گزارش ایرنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، با 190 رأی موافق، 9 رأی مخالف و چهار رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن با کلیات این طرح موافقت کردند.
گفتنی است در ابتدای بررسی گزارش یک شوری کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص این طرح، سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه این طرح با هدف ایجاد اشتغال در کشور تدوین شده است، گفت: در تدوین این طرح نظرات کارشناسی سازمان صنایع دستی نیز اخذ شده است.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با موافقت نمایندگان با طرح مذکور شرایط مناسبی برای قالیبافان و شاغلان صنایع دستی از جمله اجرای قانون بیمه اجتماعی، منظور خواهد شد.
وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای پیشرفته با استفاده از صنایع دستی و توجه به آن توانسته اند اشتغال گسترده ای را ایجاد کنند.
بیش از 18 هزار هنرمند در بیش از 196 رشته صنایع دستی استان اصفهان فعالیت دارند.
297 رشته صنایع دستی ثبت و شناخته شده در کشور وجود دارد که 196 رشته آن مربوط به استان اصفهان است.
شورای جهانی صنایع دستی در سال 2015 میلادی اصفهان را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی کرد.
شورای جهانی صنایع دستی در سال 1964 و پس از جنگ جهانی دوم تشکیل شد که اکنون به عنوان یکی از سازمان های زیر مجموعه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) با عضویت 90 کشور فعالیت دارد.
ایران از سال 1347 ( 1968 میلادی) به عضویت این شورا در آمد.
اصفهان و شهر جیپور هندوستان به عنوان دو شهر جهانی صنایع دستی در دنیا شناخته شده اند.
2093 ** تنظیم کننده و انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.