هومن عنایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد در رشته‌های خیاطی، چوب، جاجیم و گلیم مشغول به کار شدند.
وی بیان کرد: مرکز آموزش صنایع دستی در روستای سربیشه از توابع دهستان امامزاده جعفر در دولت یازدهم برای آموزش سه رشته رنگرزی، گلیم برجسته و گچمه برای علاقه‌مندان دایر شده است.
عنایی تصریح کرد: در سال گذشته به 123 هنرجوی صنایع دستی این شهرستان 30 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شد.
وی افزود: امسال پرونده سه هنرجو برای دریافت تسهیلات 100 میلیون ریال اشتغال‌، 21 هنرجو برای دریافت‌های تسهیلات 50 میلیون ریالی و هفت کارگاه تولیدی نیز برای دریافت تسهیلات 300 میلیون و 500 میلیون ریالی به صندوق امید و کارآفرینی این شهرستان معرفی شد.
عنایی تصریح کرد: سه رشته منسوخ شده صنایع دستی این شهرستان شامل رنگرزی، گلیم برجسته و ریسندگی نیز در دولت تدبیر و امید در این شهرستان احیا شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: 6 رشته هنرهای سنتی و دستی منسوخ شده در گچساران شناسایی شده که نیازمند کار دقیق کارشناسی برای احیا و رونق دوباره است.
سیاه چادر، سبدبافی، سفالگری، گچمه بافی، سفره بافی، جاجیم بافی، گلیم نقش برجسته، مفرش بافی، نمد مالی، توبره بافی، جا قرآنی، هور، شله بافی، آیینه بافی و خورجین بافی از مهم‌ترین صنایع دستی گچساران است.
این شهرستان 120 هزار نفری در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.