به گزارش ایرنا، در پیام آیت الله مظاهری که در آیین افتتاحیه این نمایشگاه قرائت شد، آمده است: این نمایشگاه باید در فضایی بزرگتر و بطور گسترده تری برگزار شود.
این مرجع تقلید در ادامه پیام خود افزود: برگزاری چهاردهمین دوره پیاپی نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان، نشان از اهتمام تحسین‌ برانگیزی دارد که در طی سالیان متمادی برای برپایی این نمایشگاه از سوی مسئولان به کار گرفته شده است و به توفیق الهی در دوره‌ ها و سال‌ های بعدی نیز با ابتکار و نو آوری ‌های بهتر، ادامه و استمرار خواهد یافت.
وی در این پیام ادامه داد: نمایشگاه قرآن و عترت می تواند نقش مثبت و سازنده ای در ترویج و تحکیم آموزه های حیات بخش در ذهن و ضمیر مخاطبان ایفا کند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان در این پیام خاطرنشان کرد: آنچه قرآن کریم از ما مطالبه می کند، غیر از تلاوت و قرائت، تعقل در این کتاب الهی و فهم درست تعلیمات انسان ساز آن است.
آیت الله مظاهری اضافه کرد: قرآن کریم تعلیمات سازنده و پویا را به بهترین شکل به انسان نشان می دهد و حقایق معنوی را در حالات مختلف تبیین می کند.
این نمایشگاه با حضور 121 شرکت کننده از استان های اصفهان، هرمزگان، قم، خراسان رضوی و تهران در فضای عمومی هشت هزار و 500 مترمربع و در قالب چهار هزار و 116 مترمربع فضای مفید برپا شده است.
24 درصد فضای نمایشگاهی قرآن و عترت به نشر مکتوب و انتشارات قرآنی، 13 درصد به رسانه های دیجیتالی، خبرگزاری ها و رسانه های جمعی، 30 درصد به محصولات فرهنگی، هنری و قرآنی، 10 درصد به سازمان ها و نهادهای دولتی، هشت درصد به دانشگاه ها و مراکز آموزش علوم قرآنی و هفت درصد به کودکان و نوجوانان اختصاص یافته است.
این نمایشگاه همه روزه تا 22 خرداد ماه از ساعت 17 تا 23 در محل دائمی نمایشگاه های استان اصفهان در جوار پل تاریخی شهرستان پذیرای علاقمندان است.
همچنین در حاشیه این نمایشگاه نرم افزار قرآنی ' طنین وحی' ارائه کننده ترجمه گفتاری - نمایشی قرآن کریم ساخته مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان رونمایی شد.
ترجمه قرآن در این نرم افزار بصورت صوتی و تصویری با هنرنمایی 160 بازیگر وهنرمند گردآوری شده است.
ت / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان** انتشار: محمد سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.