فاینانس به معنی تأمین منابع مالی طرح‌های تولیدی توسط مؤسسات مالی نظیر بانک‌هاست که علی‌الاصول بازپرداخت آن‌ها به اعتباردهنده توسط شرکت‌های بیمه اعتبار صادرات تضمین و تأمین ‌شده است.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان قطارشهری اصفهان و حومه روز سه شنبه به نقل از جواد شعرباف افزود: اجرای خط دوم قطارشهری اصفهان مورد توجه جدی شهرداری اصفهان قرار دارد و تلاش می کنیم با تامین اعتبار مناسب عملیات ساخت ایستگاه‌ها و تونل این خط هرچه سریع تر آغاز شود.
وی درباره اهمیت استفاده از فاینانس برای تجهیزات و سازه‌ های قطارشهری اصفهان افزود: یکی از موضوعات مهم درباره خط 2 قطارشهری اصفهان، مسائل مالی است و باید تلاش کنیم تا از طریق فاینانس خارجی اعتبارات مورد نیاز برای تجهیزات و سازه‌های این خط به سرعت تامین شود.
مشاور شهردار اصفهان که در جلسه هفتگی کنترل پروژه سازمان قطارشهری اصفهان و حومه سخن می گفت، ادامه داد: اعتقاد ما این است که این کلانشهر باید هرچه سریع تر به وضعیت مناسبی در زمینه ایجاد شبکه قطارشهری دست یابد و به همین منظور خط دوم قطارشهری این کلانشهر در دستور کار قرار گرفت.
شعرباف با اشاره به ویژگی‌های فنی خط دوم قطارشهری اصفهان ادامه داد: طول مسیر این خط بالغ بر 24.75 کیلومتر و اولویت فعلی مسیر شامل 16 ایستگاه میانی به مسافت 14.6 کیلومتر است.
وی به اهمیت استفاده از تجربیات به دست آمده در خط یک قطارشهری اصفهان برای ساخت خط دوم این قطار اشاره کرد و افزود: همه دست ‌اندرکاران خط 2 قطارشهری اصفهان باید استفاده از تجربیات خط یک را مد نظر قرار دهند و با استفاده از این تجربیات، زمینه ساخت هرچه سریع تر این خط را فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، طراحی اولیه خطوط اولویت دار قطارشهری اصفهان از سال 1375 تا 1377 انجام شد.
طرح نهایی خط یک قطار شهری اصفهان ( شمال به جنوب ) به طول 12،5کیلومتر در سال 1380 مصوب و عملیات ساخت تونل آن آغاز شد.
با اضافه شدن مسیر خیابان کاوه به قدس به طول 7،7 کیلومتر اینک خط اول قطار شهری اصفهان از شمال غرب تا جنوب به طول 20،12 کیلومتر در دست احداث است.
بخش نخست قطار شهری اصفهان از شهرک قدس تا میدان شهدا بطول 11کیلومتر با 10 ایستگاه از جمله ایستگاه های قدس، بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر و کاوه پس از 14 سال در مهرماه سال 1394افتتاح شد.
مرحله دوم خط یک قطارشهری اصفهان حد فاصل میدان شهدا تا چهار راه تختی این شهر از جمله طرح های حائز اهمیت برای شهروندان اصفهانی است که 12 آبان سال گذشته ( 1395 ) در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
بخش دیگر خط یک قطارشهری اصفهان از چهار راه تختی تا میدان آزادی این شهر قرار است نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.
مرحله اول خط دوم قطار شهری اصفهان نیز از میدان زینبیه تا میدان امام علی(ع) و مرحله دوم آن از میدان امام علی(ع) تا ایستگاه مدرس است.
خط دو قطار شهری اصفهان به مسافت 23.5 کیلومتر و با 22 ایستگاه قرار است شهرک امام حسین(ع) در شمال شرق را پس از گذر از مرکز این کلانشهر به میدان شهدای خمینی شهر متصل کند.
ت / 6020 / 2093 *خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.