به گزارش ایرنا،سید جواد تکیه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در استان اصفهان 22 امامزاده دارای کتابخانه هستند که در مجموع 250 هزار جلد کتاب دارند و از این تعداد 110 هزار جلد کتاب در کتابخانه امامزاده محمد هلال (ع) قرار دارد.
وی با اشاره به سابقه 50 ساله کتابخانه آستان محمد هلال(ع) افزود: دارا بودن 400 جلد کتاب خطی نفیس قدیمی، 500 جلد انواع کتاب های چاپ سنگی و منابع غنی تحقیقی و پژوهشی برای طلاب و مراجع از جمله ویژگی های خاص دیگر کتابخانه حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) است.
وی از راه اندازی نخستین موزه آستان مقدس تا پایان ماه مبارک رمضان در حرم مطهر خبر داد و گفت: این موزه شامل انواع آثار تاریخی و وسایل نذر شده به حرم مطهر، کتاب ها و عکس های قدیمی حرم مطهر خواهد بود.
تکیه برپایی این موزه را گامی برای شناخت بیشتر حرم و امام زاده محمد هلال بن علی (ع) دانست و افزود: در مرحله های بعدی توسعه حرم، موزه ای مجهز در برنامه ساخت قرار گرفته است.
وی هم چنین از برپایی نمایشگاه پوستر «عطر رحمت» ویژه ماه مبارک رمضان در این آستان مقدس خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 30 تابلو که با موضوع های مرتبط ماه مبارک رمضان طراحی شده است به نمایش عموم گذاشته می شود.
مدیر اجرایی آستان محمد هلال (ع) افزود: موضوع هایی هم چون «رمضان از اسماء الله است»، «واژه رمضان و معنای اصطلاحی آن»، «اهمیت روزه در احادیث»، «رمضان ماه نزول قرآن»،« نزول ملائکه و روح»،« روزه در کلام اندیشمندان غربی»،« مولود رمضان»، «آداب تلاوت قرآن کریم»، «نامگذاری شب قدر»، «چرا شب قدر را احیا می کنیم»،« روز جهانی قدس» و« وداع با ماه مبارک رمضان» در این نمایشگاه در قالب پوستر برای بازدید کنندگان به نمایش درآمده است.
وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان در ضلع شرقی صحن جنوبی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) دایر است.
کتابخانه آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در سال 1344 شمسی به همت آیت الله دربندی ، حجت الاسلام تشکری و الهیار صالح در ضلع جنوبی صحن مطهر تاسیس شد.
مخزن کتابخانه دارای 35 هزار جلد نسخه چاپی به زبان های مختلف و 500 نسخه خطی ذی قیمت و صدها نسخه چاپ سنگی و مجموعه های از مجلات و نشریات ادواری صحافی شده از گنجینه های با ارزش علمی و فرهنگی است که همواره مورد توجه دانش پژوهان و اندیشمندان بوده و خواهد بود . این کتابخانه دارای دو سالن مجزا برای مطالعه آقایان و بانوان است که روزانه پاسخگوی صدها مراجعه کننده می باشد .
حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان، 100 کیلومتری قم و 6 کیلومتری کاشان واقع شده است.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.