به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر عصر سه شنبه در حاشیه شرکت در جلسه شورای زکات شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران افزود: مردم متدین و مومن استان در سال 95 با پرداخت زکات خود به مسئولان جمع آوری زکات سهم مهمی در تامین هزینه زندگی فقرا داشته اند.
وی با بیان این که 70 درصد زکات جمع آوری شده وارد زندگی افراد نیازمند شده است تصریح کرد: این مبلغ صرف هزینه مسکن، جهیزیه، درمان بیماران صعب العلاج، تامین هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان خانواده فقرا شده و بخشی نیز هزینه تعمیر مسجدها، ساخت خانه عالم و نمازخانه مدرسه ها شده است.
رئیس شورای زکات استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز تاکنون بالغ بر 15 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال به 100 میلیارد ریال افزایش یابد.
رنجبر گفت: تاکنون تعداد 3 هزار اصله درخت پسته نیز وقف شده و در اختیار شورای زکات قرار گرفته است و ثمره آن در اختیار نیازمندان برای تهیه جهیزیه و تحصیل فرزندان خانواده های نیازمند قرار داده می شود.
وی با بیان این که شهرستان اردستان نیز طی سال های متمادی ، رتبه اول پرداخت زکات را در استان به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد : پیش بینی می شود امسال نیز این رتبه را به خود اختصاص داد.
فرماندار اردستان نیز در جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: پرداخت زکات یکی از ویژگی های مهم اسلام است که در راستای آن به نیازمندان رسیدگی می شود.
علیرضا غیور افزود: مردم متدین و مومن شهرستان نیز همچون سال های گذشته در کارهای معنوی پیشگام هستند و در پرداخت زکات فعال خواهند بود.
امام جمعه اردستان نیز در این جلسه گفت: جایگاه زکات در ردیف نماز،روزه ،حج و ولایت آمده است.
حجت الاسلام حسن دهشیری افزود: هر مسلمان در خصوص زکات 5 وظیفه شامل : تعریف و شناساندن زکات، تبلیغ زکات ، تشویق به پرداختن زکات ،جمع آوری و توزیع عادلانه در بین نیازمندان را برعهده دارند.
وی فلسفه اصلی زکات را کمک به نیازمندان و برطرف کردن مشکل های معیشتی فقرا اعلام کرد.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.