عبدالله بنهری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال های گذشته مصرف سرانه آب شرب خانگی در شهرستان تیران و کرون 189 لیتر بود که این رقم به 153 لیتر رسیده است.
وی بیان کرد: فعالیت های فرهنگی، اجرای طرح پلیس آب و نظارت بر شبکه های آب رسانی و بهبود این شبکه ها در کاهش مصرف آب موثر بوده و از مصرف آب شرب درمصارف کشاورزی و دامداری جلوگیری شده است.
معاون فرماندار شهرستان تیران و کرون افزود: شیب تند مصرف آب از منابع آبی شهرستان کاهش یافته و شیب مصرف ملایم و کم شده که در چنین وضعیتی با وجود بارش های صورت گرفته مشکلات بحران آب در این شهرستان نخواهیم داشت.
وی با اشاره به برخورد با فعالیت های غیرمجاز در حوزه آب تصریح کرد: در یک سال گذشته 66 چاه آب غیرمجاز در شهرستان تیران و کرون پلمب و برای 15 چاه آب مجوز صادر شده است.
بنهری اضافه کرد: تغییر کاربری مصرف آب برای بخش کشاورزی، دامداری و دامپروری و صنعت برای انجام فعالیت های اقتصادی و کشاورزی با همکاری آب منطقه ای انجام شده است.
شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
میزان بارش ها در تیران و کرون در سال زراعی جاری تاکنون به بیش از 300 میلی متر رسیده به گونه ای که سد خاکی شهید منتظری با گنجایش با بیش از 6 میلیون متر مکعب سرریز شده است.
7131/6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.