به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر، میرعلی رحیمی‌زاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات و خسارت‌های وارده بر بخش شیلات شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: طبق برآوردهای کارشناسی در جریان سیل و تندباد اخیر بخش شیلات شهرستان مشگین‌شهر بیش از 13 میلیارد ریال خسارت دیده و این میزان خسارت سبب بروز مشکلات عدیده‌ای در این بخش شده است.

وی افزود: بخش شیلات این شهرستان دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری در بخش سرمایه‌گذاری داشته و سرمایه‌گذاران بسیاری در این زمینه اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به طوری که هم‌اکنون به تعداد 240 واحد پرورش ماهی در سطح شهرستان فعال است و این بخش سهم چشمگیری در اشتغالزایی شهرستان دارد که این باید مورد توجه واقع شود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: امیدواریم با حمایت مسئولین و دستگاه‌های اجرایی مربوطه بتوانیم مشکلات و موانع به وجود آمده در اثر سیل را هموار کرده و برای حل مشکلات موجود راهکارهای اساسی ارائه دهیم تا بتوانیم از ضررهای احتمالی آینده جلوگیری به عمل آورده و اهمیت این بخش را نیز در نظر داشته باشیم.

رحیمی‌زاد بیان کرد:  مشگین‌شهر یکی از قطبهای مطرح در بخش آبزی‌پروری در سطح کشور است و عملکرد دولت در سال گذشته و در  بخش کشاورزی و صنعت در مشگین‌شهر بیش از تعهدات دستگاه‌های مرتبط بوده است که امیدواریم این موضوع از این پس نیز به همین منوال ادامه یابد.

وی تصریح کرد: امیدواریم مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مساکن روستایی و شهری نیز در اولویت قرار داده شود و اقدامات لازم در این زمینه هر چه سریعتر پیاده‌سازی شود تا بتوانیم از این طریق شاهد کاهش حوادث احتمالی در مواقع بروز چنین اتفاقاتی باشیم و در این زمینه ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن می‌تواند راهگشای مشکل باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623585
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.