به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صادقلو عصر یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: علاوه براین، دستگاه ها تحلیلی از عملکرد ستاد در سال قبل در حوزه پرداخت وام به واحد ها یا طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و آسیب های سر راه فعالیت ستاد به منظور شتاب بخشیدن به فعالیت در سال جاری تهیه کنند.
وی همچنین از مدیران بانک ها در خواست کرد امسال در جذب منابع مالی فعالانه تر وارد شده تا سرمایه گذاری در بخش رونق تولید و اشتغالزایی در بخش های دارای ظرفیت در استان بیشتر لمس شود.

* حمایت ویژه از کشاورزی و گردشگری برای رونق اقتصاد گلستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: امسال ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای سرمایه گذاری از بخش های کشاورزی و گردشگری که ظرفیت بکر منطقه به شمار می‌رود، در جهت رونق اقتصادی حمایت ویژه داشته باشد.
محمود ربیعی افزود: ضرورت دارد تسهیلات بانکی را به سمت حمایت از صنایع تبدیلی کشاورزی و طرح های گردشگری استان سوق دهیم.
وی همچنین بر همکاری مسئولان شهرستانی در افزایش نظارت بر پرداخت وام به واحد ها یا طرح های نیازمند احیا یا بهره برداری تاکید کرد.

* رتبه نخست کشوری جذب وام رونق تولید در بخش کشاورزی از گلستان
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان از کسب رتبه نخست کشوری در جذب وام از محل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: سال قبل دو هزار و 200 میلیارد ریال برای رونق و آغاز بکار 190 واحد یا طرح بخش کشاورزی استان جذب شد.
مختار مهاجر افزود: مازندران با 2 هزار و 170 میلیارد ریال و اصفهان با یکهزار و 740 میلیارد ریال به ترتیب رتبه های دوم و سوم را در جذب وام از محل اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کسب کردند.

* تزریق 7500 میلیارد ریال وام برای رونق تولید گلستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که سال قبل هفت هزار و 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اعتبارات داخلی بانک های استان به منظور رونق تولید در گلستان پرداخت شد.
حسینقلی قوانلو افزود: امسال هم روند پرداخت وام به واحد ها یا طرح های نیازمند حمایت در حوزه های رونق تولید استان طبق ابلاغیه جدید تداوم می یابد.
به گفته وی؛ سال قبل یکهزار و 100 واحد یا طرح نیازمند حمایت مالی در سامانه ثبت نام کرده بودند.
در استان گلستان 1200 واحد تولید ی در بخش های مختلف وجود دارد که بیش از 90 درصد آن را صنایع کوچک تشکیل می دهد.
اقتصاد گلستان بیشتر بر پایه کشاورزی و زرعت در افزون بر 650هزار هکتار زمین استوار است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

[8:53:25 PM] علی اصغر:
[Photo]
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.