مرکز رشد تخصصی هنر اصفهان از خرداد سال 94 در اصفهان کار خود را آغاز کرده بود و اکنون 17 شرکت و موسسه هنربنیان در این مرکز رشد مستقر هستند.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: مرکز رشد هنر اصفهان در راستای تفاهمنامه همکاری سه جانبه‌ میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دانشگاه هنر اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان بر پایه هنر راه‌اندازی شده است.
با توجه به ظرفیت‌های هنری استان اصفهان، ایجاد مرکز رشد تخصصی هنر در اصفهان،‌ زمینه‌ ساز تبدیل این استان به یکی از قطب‌های کشور در توسعه کارآفرینی مبتنی بر فرهنگ و هنر و همچنین تبدیل خلاقیت‌ها و نوآوری‌های این حوزه به محصولات و خدمات قابل ارائه به بازار خواهد شد.
ارائه خدمات حمایتی و هدایتی نظیر تامین فضای فیزیکی استقرار و پشتیبانی‌های لازم، کمک به تجاری ‌سازی محصولات حوزه فرهنگ و هنر، ایجاد ارتباط میان واحدهای مستقر و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط بخشی از خدمات قابل ارائه به واحدهای هنربنیان مستقر در این مرکز رشد است.
مرکز رشد هنر اصفهان در خیابان شیخ بهایی اصفهان واقع شده است.
مرکز رشد (INCUBATOR)، یکی ازابزارهای رشد اقتصادی است که به منظورحمایت از کارآفرینان تحصیلکرده تأسیس می شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت های جدید دانش بنیان را فراهم می کند.
استفاده از مراکز رشد، امروزه به عنوان یکی از ابزارهای پذیرفته شده برای تبدیل خلاقیت ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارائه به بازار و توسعه کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان محسوب می شود.
نخستین مرکز رشد کشور سال 1379 در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه اندازی شد.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.