روزنامه 'اصفهان امروز' در مطلبی با عنوان 'بوم گردی، کلید رونق گردشگری' نوشت: رونق اقتصادی استان در گرو توسعه بوم گردی است.
این روزنامه می افزاید: استان اصفهان نیز به واسطه جاذبه های طبیعی و وجود آثار فاخر باستانی یکی ازسه محورتوسعه خود را بر مبنای گردشگری تعریف کرد و به گفته استاندار اصفهان در مدت سه سال و نیم گذشته بر زیرساخت های گردشگری اصفهان افزوده شد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان نوشت: مشکل منقطع شدن زاینده رود رفع می شود.
مسعود میر محمد صادقی با بیان اینکه زاینده رود به عنوان نگین فلات مرکزی ایران با برنامه ریزی مشخص برای سومین سال پیاپی جاری شد افزود:خوشبختانه منقطع شدن زاینده رود در حال رفع شدن است.
روزنامه 'نسل فردا هم' در مطلبی به نقل از شهردار اصفهان با عنوان اینکه منطقه تاریخی اصفهان تاسیس می شود نوشت: تلفیق منطقه یک و سه شهرداری اصفهان برای تاسیس منطقه تاریخی شهر اصفهان در دستور کار است.
مهدی جمالی نژاد افزود: راه اندازی منطقه تاریخی با تلفیق این دو منطقه در دستور کار است چرا که با این امر می توان کار تاریخی ارزشمندی را در شهر اصفهان انجام داد.
جمالی نژاد با اشاره به وجود دو هزار و 304 هکتار بافت فرسوده در شهر اصفهان گفت: این بافت که شامل پنج گونه است 20 درصد از جمعیت شهر اصفهان را در خود جای داده و 12 درصد از مساحت شهر اصفهان را نیز تشکیل می دهد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر کل امور عشایر استان اصفهان نوشت: عشایر 25 درصد گوشت قرمز مورد نیاز این استان را تولید و به بازار استان اصفهان عرضه می کنند.
مختار اسفندیاری افزود: یک میلیون واحد دامی عشایر از حدود یک میلیون و 350 هزار هکتار از مراتع استان، تعلیف و سالانه حدود 10 هزار تن گوشت قرمز به بازار استان عرضه می کنند.
روزنامه 'اصفهان زیبا' به نقل از مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نوشت: طی سالهای 93 تا 95 در استان اصفهان 10 هزار هکتار برداشت غیر قانونی از اراضی اصفهان صورت گرفته است.
رحمت الله زمانی افزود: اطلاعات دقیقی از میزان برداشت خاک طی سالهای گذشته در دست نیست به دلیل اینکه کوره های آجر قبل از قانون تغییر کاربری اراضی کشاورزی شکل گرفته، از آن زمان برداشت خاک وجود داشته است.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان رکورد مصرف الکل در اصفهان به نقل از جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان نوشت: مشروبات الکلی دومین عامل آسیب اجتماعی در اصفهان است و سال گذشته نیز آمارهای رسمی و غیر رسمی بیانگر افزایش مصرف مشروبات الکلی در استان اصفهان و همچنین افزایش میزان کشفیات مشروبات الکلی در این استان بود.
این روزنامه می افزاید بر اساس آمار ارائه شده از سوی مدیر کل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور، استان اصفهان سومین استان مصرف کننده مشروبات الکلی پس از تهران و البرز است.
محمدرضا قدیر زاده افزود: ترویج مصرف مشروبات الکلی در جامعه بسیار فراگیرتر از مصرف مواد مخدر است و از این رو لازم است که زنگ خطر مصرف این مواد در بین مردم استان اصفهان را به صدا در آوریم.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان نوشت: در حال حاضر 400 چاه تحت پوشش شهرداری است که نصف آن بدون مجوز است و نصف دیگر آن هم که مجوز دارد، غیر کارشناسی حفر شده است.
حسین محمد رضایی افزود: چاه هایی که توسط شهرداری به منظور آبیاری فضای سبز ایجاد شده به دلیل اینکه در حریم و بستر رودخانه است ، بر اساس قانون، غیر مجاز است .
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.