حجت الاسلام جعفر جنتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ قرآن و عترت اهل بیت (ع) در بقعه های متبرکه و تبدیل شدن آنها به قطب فرهنگی بیان کرد.
وی با بیان اینکه روحانیان، مدیران فرهنگی، هیات امنا و عوامل اجرایی بقعه های متبرکه در اجرای این طرح همکاری می کنند، اظهار کرد: با برنامه‌ ریزی انجام شده برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی با محوریت ماه مبارک رمضان در شهرستان برگزار خواهد ‌شد.
جنتی از برپایی نماز جماعت در 23 بقعه متبرکه این شهرستان در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: اجرای برنامه های سخنرانی و بیان احکام شرعی، برگزاری نشست ها و کلاس های قرائت قرآن، جز خوانی، برگزاری آئین های دعاخوانی و مناجات از جمله برنامه‌های تدوین شده برای اجرا در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شهرستان است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان برپایی سفره های افطاری ساده با بهره گیری از توانمندی خیران و واقفان از جمله در امامزاده ولی بن موسی کاظم (ع) راوند کاشان را از دیگر برنامه ها در ماه مبارک رمضان برشمرد.
وی همچنین برپایی آئین های شب قدر، مراسم ویژه حضرت خدیجه (س) با موضوع خدیجه مادر امت، جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی حسن(ع)، برپایی نشست های تفسیر قرآن کریم و محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز را دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در بقعه های متبرکه کاشان بیان کرد.
به گفته وی آیین جزخوانی قرآن نیز در ماه مبارک رمضان هر شب همراه با پخش از شبکه های سیما اصفهان و تهران با حضور قاریان برجسته کشور در امامزاده سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.
6136 / 6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.