نویسنده کتاب پنج جلدی " منظومه اصفهان" نگارش این کتاب مطرح را یک فعالیت منحصر به فرد با ویژگی‌های خاص عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر پیمان کلانتر معتمدی، نویسنده کتاب 5 جلدی "منظومه اصفهان" که چندی پیش از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان رونمایی شد، این کتاب را منظومی در قالب مثنوی حماسی از تاریخ اصفهان دانست.

وی گفت: این منظومه با این ویژگی تاکنون در چنین دفتری به نگارش درنیامده بود بنابراین کاری منحصر به فرد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دلایل انتخاب این زبان و قالب برای کتاب بیان کرد: با توجه به اینکه بهتر است زبان تاریخ در قالب مثنوی حماسی نگارش شود، این قالب برای این کار انتخاب شد.

این نویسنده با اشاره به همکاری کارشناسان مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفرحیی شهرداری اصفهان و ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز برای این کار، افزود: با تلاش فراوان موفق شدیم تا تاریخ کامل اصفهان از پیش از اسلام تا دوره معاصر را فراهم آورده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی ادامه داد: جلد یک و دو این منظومه تا پایان دوره ترکمانان، جلد 3 تمام دوران صفویه، جلد 4 و 5 از دوران صفوی تا دوران معاصر را شامل می‌‌شود.

کلانتر معتمدی با بیان اینکه گروه هدف این کتاب را جوانان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: هدف از تهیه این کتاب‌ها آشنایی جوانان با فرهنگ غنی خطه اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند که سرایش اشعار این کتاب در قالب مثنوی حماسی است اما برای فهم و درک بهتر جوانان سعی شد این نوشته‌‌ها روان شده و در اختیار مخاطب قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.