به گزارش ایرنا، پروژه های این منطقه در قالب پنجاه و هشتمین برنامه از سری برنامه های ' هرهفته چند افتتاح ' با حضور مدیران شهری، اعضای شورای شهر و خانواده معظم شهدا افتتاح شد.
خیابان آیت الله خراسانی بطول حدود 400 متر و عرض 16.8 متر به موازات خیابان آمادگاه (برای کاهش حجم ترافیک خیابان آمادگاه) به عنوان مهمترین پروژه این منطقه، بوستان علوی در خیابان هاتف به مساحت حدود 6 هزار مترمربع، خیابان آیت الله صافی اصفهانی ( واقع در محله جویباره قدیم که دسترسی محلی به مسجد جامع را نیز آسان می کند) در خیابان کمال بطول 320 متر و عرض 16 متر و سالن کشتی مقرب در خیابان کمال مجاور زورخانه مولا علی (ع) با مساحت 336 متر از جمله این طرح ها بود.
پارکینگ زیرسطحی آیت الله خراسانی بصورت کاملا مکانیزه و هوشمند و بدون ستون در سطح پارکینگ و در طول حرکت خودروهاست که وجوه تمایز این پارکینگ نیز با دیگر پارکینگ ها محسوب می شود.
شهردار اصفهان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: منطقه سه اصفهان دارای بافت تاریخی است و تلاش مدیریت شهری این است که با تلفیق این منطقه و منطقه یک شهرداری اصفهان یک منطقه تاریخی برای شهر ایجاد شود.
مهدی جمالی نژاد افزود: اصفهان شهری با پهنه ها و بافت های فرسوده بسیار( پنج گونه بافت فرسوده با مساحتی بالغ بر 2 هزار و 300 هکتار که 12درصد از مساحت شهر را تشکیل می دهد) است.
وی اضافه کرد: با تصویب و اجرایی شدن سند ' راهبردی بازآفرینی پایدار بافت های ناکارآمد شهری'، ایجاد یک منطقه تاریخی با هدف بازآفرینی محلات تاریخی شهر اصفهان می تواند بسیار کارآمد و مفید باشد.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان نیز در نشست خبری پیش از افتتاح این پروژه ها، گفت: در سال گذشته برای آزادسازی پروژه های عمرانی این منطقه، 30 میلیارد تومان بصورت نقدی و غیرنقدی هزینه شد که هزینه این میزان اعتبار باتوجه به شرایط رکود اقتصادی بسیار قابل توجه است.
حسین کارگر افزود: منطقه سه شهرداری اصفهان با مساحت یک هزار و 100 هکتار از شمال به خیابان مدرس تا میدان قدس، از شرق به میدان بزرگمهر تا حاشیه زاینده رود و از غرب به میدان انقلاب تا میدان شهدا منتهی می شود.
وی افزود: اجرای عملیات عمرانی در منطقه سه از شرایط خاصی برخوردار است زیرا این منطقه دارای بافت تاریخی، گردشگری و قدیمی می باشد و در مرکز شهر واقع شده است.
کارگر اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مرمت ابنیه تاریخی این منطقه در دستور کار قرار دارد و تاکنون مرمت و سبک سازی مسجد امام علی(ع)، مقبره باباقاسم، منزل تاریخی مقابل آیت الله محقق و خانه استاد همایی انجام شده است.
وی گفت: بمنظور پیاده راه سازی میدان نقش جهان، آسفالت این میدان و خیابان های منتهی به آن جمع آوری و به سنگفرش تبدیل شده است.
کارگر افزود: حدود 15 میلیارد تومان اعتبار برای پیاده رو سازی خیابان چهارباغ عباسی اختصاص یافته است و مرحله اول این طرح با صرف هزینه ای بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اجرا شده و تا هفته آینده به بهره برداری می رسد.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر پروژه مجموعه تجاری و پارکینگ کمر زرین به مساحت 9 هزار مترمربع بصورت مشارکتی در دست اجراست.
وی اضافه کرد: در این مجموعه 2 هزار مترمربع بصورت تجاری احداث و 600 واحد فضای پارک ایجاد می شود.
کارگر اعلام کرد: سه هزار بافت تاریخی فرسوده در این منطقه وجود دارد که آماده هرگونه همکاری با ساکنان و مشارکت کنندگان برای احیا و بازسازی آن هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اعلام کرد: بیش از 200 هزار گردشگر داخلی و خارجی طی یکماه گذشته از ابنیه تاریخی شهر اصفهان که بیشتر آنها در منطقه سه قرار دارد، دیدن کرده اند.
گ/7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.