به گزارش ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز دوشنبه به نقل از مسعود صفاری پور که در نخستین جلسه کمیته تحلیل آمار تجارت خارجی استان اصفهان در سال 96 سخن می گفت، افزود: حضور مکرر استان‌های کشور در بازار کشورهای همسایه و تمرکز واحدهای تولیدی روی برخی کشورهای انگشت شمار، شرایط مطلوب را برای رقابت تولیدکنندگان داخلی در بازارهای خارجی از بین برده و رقابت را برای آنها سخت کرده است.
وی اضافه کرد: اصفهان بعنوان صنعتی‌ترین استان کشور باید جایگاه ویژه ای در صادرت داشته باشد.
صفاری پور گفت: نمایندگان بخش خصوصی باید مشکلات صادرکنندگان استان را بصورت کلی و جزیی در کمیته تحلیل آمار تجارت خارجی استان بررسی و مسئولان آنها را دنبال کنند.
رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: صادرکنندگان استان بطور کامل از معافیت مالیاتی برخوردار نیستند.
قاسمعلی جباری افزود: با اینکه در قانون، صادرات، معاف از مالیات است اما ممیزان دارایی، کاهش میزان صادرات واحدهای تولیدی را به مثابه درآمد پنهان محاسبه می‌کنند.
مدیر روابط عمومی گمرکات استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: در سال 95 استان اصفهان دو هزار و 892 تُن کالا به ارزش یک میلیارد و 192 میلیون دلار به 98 کشور جهان صادر کرد.
مسعود امینی افزود: فروردین امسال 320 هزار تُن کالای صادراتی به ارزش 99 میلیون دلار از اصفهان صادر شد که جایگاه این استان را به رتبه پنجم استان‌های صادرکننده ارتقاء داد.
وی فلزات سنگین، فرآورده‌های نفتی، فرش و کفپوش، محصولات لبنی، مصنوعات سنگ، گچ و سیمان، سنگ فلز جوش و خاکستر آن، محصول شیمی آلی، مواد پلاستیکی و اشیا آن، محصولات سرامیکی و مصنوعات چُدن و آهن را به ترتیب 10 فصل عمده صادراتی استان اصفهان برشمرد.
امینی افزود: عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، تایلند، عمان، پاکستان، چین، ترکیه، ترکمنستان و ارمنستان 10 کشور مقصد صادراتی استان در فرودین سال 96 بوده است.
وی اضافه کرد: تایلند و عمان بعنوان دو مقصد جدید صادراتی استان شناخته می‌شود.
به گزارش ایرنا، رییس اتاق بازرگانی اصفهان،اردیبهشت امسال از استقرار کمیته تحلیل آمار صادرات غیرنفتی استان در اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: دبیرخانه قبلی این کمیته در گمرک استان اصفهان قرار داشته است.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی افزود:کمیته ویژه روابط بین الملل با حضور جمعی از اعضای هیات نمایندگان و مدیریت امور بین الملل اتاق با هدف بررسی نتایج سفرهای خارجی و همچنین پیگیری پذیرش هیات‌های خارجی تشکیل شده است.
این کمیته همچنین برای تحلیل صادرات و واردات استان و ارائه راهکارهای اجرایی در راستای تقویت تجارت از گمرک به اتاق بازرگانی منتقل ‌شده است.
ت/ 7153/ 6027 **خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.