'رضا معمار' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس تصمیم سازمان هواپیمایی کشور، فرودگاه مهرآباد تهران از ساعت 24 تا پنج بامداد با محدودیت پذیرش پروازها مواجه است.
وی تصریح کرد: به همین دلیل پرواز 3751 شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر آبادان به تهران(فرودگاه مهرآباد) در ساعت سه و 15 دقیقه بامداد امروز(دوشنبه) در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به زمین نشست.
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اضافه کرد: پرواز یاد شده در ساعت پنج و 15 دقیقه بامداد امروز، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان را به سمت تهران ترک کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا برغم اعلام سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر محدودیت پذیرش پرواز از ساعت 24 تا پنج بامداد، بازهم شرکت آسمان اقدام به اختصاص پرواز بین ساعات یاد شده و فروش بلیت کرده است، افزود: مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان باید در این باره پاسخگو باشند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، 11 مهر سال گذشته اعلام کرده بود: با هدف کاهش آلودگی صوتی، هیچ پرواز برنامه ای در فرودگاه مهرآباد از نیمه شب تا پنج صبح انجام نمی شود.
به گفته رضا جعفرزاده، این سازمان برای ساماندهی پروازهای فرودگاه مهرآباد، چه در بخش پروازی و چه در بخش فرودگاهی و کاهش آلودگی صوتی، پروازهای این فرودگاه را محدود کرده است.
وی این خبر را در واکنش به انتشار خبری در باره آرامش نداشتن ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد و انتقاد از سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود.
جعفرزاده افزوده بود: آنچه ممکن است برخی مواقع بصورت استثناء از مقررات اعمال شده شاهد آن باشیم، انجام پروازهای اورژانسی یا پروازهای تاخیری است.
با این حال،برخی از شرکت های هواپیمایی با اختصاص پرواز بین ساعات 24 تا پنج صبح در مسیر برخی استان ها به فرودگاه مهرآباد، مشکلاتی را برای مسافران بوجود آورده اند.
پرواز شماره 3751 هواپیمایی آسمان از آبادان به تهران که ساعت سه بامداد امروز در فرودگاه اصفهان به زمین نشست، نمونه ای از موارد یاد شده است.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
این فرودگاه که در مرکز کشور قرار دارد، بعنوان مُعین فرودگاه های کشور عمل می کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری، اورژانسی و هدایت شده است.
2093 /6027/6027 ** خبرنگار: اصغر دواتگر* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.